Hvad er det her på tungen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.089 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2023

Anonym trådstarter

Mit barn på 2 har fået et udslæt på tungen, der gør rigtig ondt.

Vi har været forbi lægevagten, der siger, at det er en virus, men ikke kan sige yderligere. Vi fik oplyst, at vi gerne må gå i insitution, så længe, der ikke var feber og så ellers skulle barnet have smertestillende hver 6. time.

Har andre oplevet det? Hvor lang tid tog det, før det gik over? Og har I nogle gode råd til, hvad vi som forældre kan gøre - vil helst ikke give smertestillende hver 6. time.

Vi spurgte lægevagten, der sagde, at det ikke var mund-, hånd- og fodsyge og ej heller herpes-udbrud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2023

Anonym

Nogle får udslet og ubehag i kroppen ved virus og influenza. 

Min bror fik lidt ala skjolder på tungen inden hans krop begyndte at blive medtaget.

Jeg har ondt i ganen når jeg har let virus.  Ved blærebetændelse og andet hvor man bør have feber får jeg ondt under tungen. Jeg har nemlig meget sjældent feber trods forhøjet infektionstal. 

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nogle får udslet og ubehag i kroppen ved virus og influenza. 

Min bror fik lidt ala skjolder på tungen inden hans krop begyndte at blive medtaget.

Jeg har ondt i ganen når jeg har let virus.  Ved blærebetændelse og andet hvor man bør have feber får jeg ondt under tungen. Jeg har nemlig meget sjældent feber trods forhøjet infektionstal. 

Ja, det kunne muligvis også være allergi, fik jeg af vide i dag.

Eller måske "bare" blister..

Godt nok svært at gøre sig klog på, når lægen ikke kan komme med ét svar, men omvendt, så er det jo nok også svært for lægen at konkludere noget, når det - som vi jo kan se - kan skyldes forskellige ting.

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

Bare ren nysgerrighed, hvorfor i alverden tage til lægevagten med det ?

Lægevagten er til ting som ikke kan vente til egen læge har åbnet

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

luk nu r***n og lad lægevagten og dens personale stå for den telefoniske visitation i stedet for at opføre dig som et fast medlem af Nationen. 

Er træt af moralvogterne herinde, der tror, de ved bedre end personalet, der visiterer.

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

og jeg vil ikke beklage mit udbrud, men blot pointere, at I er alt for hurtige til at dømme herinde. Jeg har ingen behov for at forklare eller undskylde, hvorfor jeg har taget mit barn med til lægevagten.

Det må fagfolk vurdere - i så fald visiterer de over telefonen og beder en vente til næste hverdag.

Det kunne være sjovt at høre, hvorfor det bragte din nysgerrighed og hvorfor du egentlig skal kommentere på det fremfor at komme med noget konstruktivt til det, som indlægget egentlig drejer sig om. Men det er jeg faktisk ikke interesseret i at høre. Mit fokus er på mit barn og ellers forsøger jeg at  bidrage herinde med svar, som kan bruges i debatten.

Anmeld Citér

22. februar 2023

Anonym

og jeg vil ikke beklage mit udbrud, men blot pointere, at I er alt for hurtige til at dømme herinde. Jeg har ingen behov for at forklare eller undskylde, hvorfor jeg har taget mit barn med til lægevagten.

Det må fagfolk vurdere - i så fald visiterer de over telefonen og beder en vente til næste hverdag.

Det kunne være sjovt at høre, hvorfor det bragte din nysgerrighed og hvorfor du egentlig skal kommentere på det fremfor at komme med noget konstruktivt til det, som indlægget egentlig drejer sig om. Men det er jeg faktisk ikke interesseret i at høre. Mit fokus er på mit barn og ellers forsøger jeg at  bidrage herinde med svar, som kan bruges i debatten.

Tak. Er os træt af moster-sur typer, brokkehoveder og dem hvor nogle har pisset i sukkermaden til imorgen.!

Puha hvor kan jeg blive …..

Anmeld Citér

22. februar 2023

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

luk nu r***n og lad lægevagten og dens personale stå for den telefoniske visitation i stedet for at opføre dig som et fast medlem af Nationen. 

Er træt af moralvogterne herinde, der tror, de ved bedre end personalet, der visiterer.

Du bedes lige finde den gode tone frem.

Mvh .

Anmeld Citér

22. februar 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Vi har været forbi lægevagten, der siger, at det er en virus, men ikke kan sige yderligere. Vi fik oplyst, at vi gerne må gå i insitution, så længe, der ikke var feber og så ellers skulle barnet have smertestillende hver 6. time.

Har andre oplevet det? Hvor lang tid tog det, før det gik over? Og har I nogle gode råd til, hvad vi som forældre kan gøre - vil helst ikke give smertestillende hver 6. time.

Vi spurgte lægevagten, der sagde, at det ikke var mund-, hånd- og fodsyge og ej heller herpes-udbrud.

Er det blevet podet? 

Min fik et stort udslet rundt om munden . Og det vidste sig ved podning at der var streptokokker i. Så pencellin i 10 dage.

Anmeld Citér

22. februar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Har han ellers været syg?

ligner det vores fik efter han havde haft slem forkølelse i en lang periode...

vi blev af egen læge henvist til øre-næse-hals læge for en sikkerheds skyld der netop sagde at det var en form for reaktion på den langvarige forkølelse...

bare masser af is til at køle det ned så der kan spises og drikkes og så går det væk af sig selv efter lidt tid..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.