Nakkefolds scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2023

Anonym trådstarter

Hvor langt var i henne da i var til nakkefoldsscanning? Og var der “lang” ventetid på indkaldelse? Og liiige et sidste spørgsmål, hvor længe tager det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2023

Anonym

Jeg var 12+3, der var lang ventetid og tiden kunne ikke ændres fordi der var mange om buddet. Det tog 1 time for os fordi baby ikke ville ligge stille. Forvent dog 30min

Anmeld Citér

19. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har været inde omkring uge 12+4-6. Jeg fik indkaldelsen et par hverdage efter at jeg havde fået taget blodprøven ved lægen. Jeg mener det har taget 45-60 min. Sidste gang tog det længere tid da hun ikke ville ligge rigtigt til at de kunne måle nakkefolden. Så måtte jeg op og hoppe lidt. 

Anmeld Citér

19. februar 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

I Region Hovedstaden skal man selv bestille tid. Der vises der mulige tider i forhold til ens terminsdato. Jeg tror kun det tog omkring 20 min, de gange jeg har været til det. Du skal også have taget en blodprøve er par uger før.

Anmeld Citér

19. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er 11+1, men skal først til lægen her i ugen. Derfor jeg tænkte om det mon bliver en sen nakkefoldscanning, hvis der er lange ventetider.. det er region Nordjylland - Hjørring

Vi har dog set baby 2 gange til scanninger der er selvbetalt.

Anmeld Citér

20. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er 11+1, men skal først til lægen her i ugen. Derfor jeg tænkte om det mon bliver en sen nakkefoldscanning, hvis der er lange ventetider.. det er region Nordjylland - Hjørring

Har du ikke fået taget blodprøve endnu? 

Anmeld Citér

20. februar 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom
Anonym skriver:

Ja, så får du meget svært ved at nå nakkefoldsscanning. Har din læge ikke reageret på det? Min rykkede min tid til første tjek frem af netop den grund, selv om de ellers havde travlt. Hvis du ikke kan få fat på din læge synes jeg du skal ringe i dag til det hospital du formentlig høre til og selv høre om du kan nå og få tid til scanning. Og om du kan nå at få taget blodprøven nu, som de også skal bruge.

Anmeld Citér

20. februar 2023

Anonym

Ja, så får du meget svært ved at nå nakkefoldsscanning. Har din læge ikke reageret på det? Min rykkede min tid til første tjek frem af netop den grund, selv om de ellers havde travlt. Hvis du ikke kan få fat på din læge synes jeg du skal ringe i dag til det hospital du formentlig høre til og selv høre om du kan nå og få tid til scanning. Og om du kan nå at få taget blodprøven nu, som de også skal bruge.

Men hvis TS bor i Region Hovedstaden (det ved jeg ikke) skal man selv bestille tid. Det kan lægen ikke gøre for en.

EDIT: Sorry kan se TS ikke bor i Region Hovedstaden. Der ved jeg ikke, hvordan det virker.

Anmeld Citér

20. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis TS bor i Region Hovedstaden (det ved jeg ikke) skal man selv bestille tid. Det kan lægen ikke gøre for en.

EDIT: Sorry kan se TS ikke bor i Region Hovedstaden. Der ved jeg ikke, hvordan det virker.

Jeg bor også i regions Nordjylland og der bliver man indkaldt, men man skal selv ringe til lægen og bede om blodprøve til nf eller bliver man jo ikke indkaldt. Så det kan være at det er der den er gået galt 

Anmeld Citér

20. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg var hos lægen i formiddag, hun virkede ikke til at synes det var for sent Hun mente blot jeg indenfor de kommende dage ville få en indkaldelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.