Jeg overspiser også, men er begyndt at tænke anderledes om mig selv og maden. Jeg VIL tabe mig. Det er mit største ønske, men hvis jeg ikke gider gøre en indsats, jamen så vil intet ændre sig, og så vil jeg stadig være tyk.
Jeg har lyttet til flere lydbøger om emnet. Bla. den fra Sofia Manning og Maria Steenberger. Den hedder Madmentor. Den er virkelig god, men du skal VILLE DET! Det er pisse hårdt arbejde, og der er ingen, der kan gøre det for dig.
De taler meget om selvkærlighed, og det synes jeg har virket godt på mig. Hvis jeg er på vej ud i en overspisning, så spørger jeg mig selv, om jeg viser mig selv kærlighed ved at spise eller om jeg viser mig selv kærlighed ved at lade være. De fleste gange formår jeg faktisk at stoppe, inden jeg får kørt alt det usunde ind.
Og så er jeg stoppet med at handle, når jeg er sulten. Jeg bruger også SENSE metoden til at opdele min tallerken, for så ved jeg, at jeg ikke spiser for meget, men får alt det jeg har brug for.
Det jeg virkelig har taget med mig, er at det bare er mad. Og der er plads til både kage og pizza, hvis man ellers spiser fornuftigt og husker sine grøntsager. 
Håber du får vendt dit mindset og giver dig selv en masse kærlighed - og ikke bare mad.
Anmeld
Citér