Det kan godt lade sig gøre, men det kan godt blive hårdt.
Jeg startede op på studie igen, da min yngste var fire måneder og har løbende været væk i op til 8 timer siden da. Det har krævet, at jeg tidligt pumpede ud og frøs mælk ned. Men fordi min yngste ammede meget ofte, var det svært at finde muligheder for at pumpe ud. Jeg endte med at være afhængig af også løbende at pumpe ud i løbet af de dage, jeg var væk, hvilket jo ikke er en mulighed i din situation.
Det kan godt lade sig gøre, men det kræver med al sandsynlighed en indsats. Jeg ville gøre følgende:
- investere i en ordentlig kvalitet brystpumpe, gerne en elektrisk, som kan pumpe begge bryster samtidig, f.eks. Medela Maxi Swing. De kan ofte købes brugt med en god rabat.
- købe en Haakaa/lansinoh brystmælkopsamler. Det er en slags passiv brystpumpe, som du kan sætte på det ene bryst, mens du ammer på det andet. Især i starten af amningen vil der god mulighed for at opsamle overskydende mælk på denne her måde. (Vær obs på, at nedfrosset mælk helst skal bruges inden for 6 måneder)
- drikke fennikelte/ammete eller lignende for at vedligeholde en god produktion. Husk masser af væske. Det har man altid brug for, når man ammer, men behovet er selvfølgelig større, hvis du også pumper ud.
Det var lige umiddelbart mine tanker. Forhåbentlig har andre nogle gode ideer, som kan hjælpe dig 
Anmeld
Citér