Knopper på kinderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.654 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2023

Simmkz

Hej alle søde mødre derude. 

Vores lille Miriam på 9 måneder har siden torsdag fået nogle røde knopper på kinder, hage og en lille bitte smule på hånden. Hun har altid døjet lidt med tør og rødmende hud på kinder og hage, men det her synes jeg ser lidt voldsomt ud, så jeg bliver helt bekymret - man får da ikke hormonknopper i hendes alder?

Har I viden/erfaring om noget lignende?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2023

Anonym

Spørg din læge istedet for at vi skal komme med alle mulige gæt som sikkert kun giver bekymringer.

Anmeld Citér

13. februar 2023

Simmkz

Jo tak for rådet, men min læge siger, at jeg skal give det tid, for at se, om det går over af sig selv.

Det kunne jo godt være, at det er noget,som mange andre har prøvet, hvilket er derfor jeg spørger herinde. Det er vel også den slags spørgsmål denne side er lavet til?

Anmeld Citér

13. februar 2023

fehår

For mig ligner det eksem. Det kan sagtens skyldes en fødevare, som har irriteret hendes hud. Har du prøvet med fedtcreme?

Anmeld Citér

13. februar 2023

Simmkz

Jeg tænkte også på, om det var eksem. Men vidste bare ikke, at det også kunne komme i ‘knop’ form

Jeg smører hende med ceridal fedtcreme, når hun skal ud på kolde dage, men smører hende ikke dagligt. 

Anmeld Citér

13. februar 2023

fehår

Simmkz skriver:

Jeg tænkte også på, om det var eksem. Men vidste bare ikke, at det også kunne komme i ‘knop’ form

Jeg smører hende med ceridal fedtcreme, når hun skal ud på kolde dage, men smører hende ikke dagligt. 

Alle mine har haft eksem, og noget af det har lignet din datters.

Jeg ville prøve fedtcreme to gange dagligt. Virker det ikke efter cirka en uge, ville jeg bede lægen om en mild hydrocortisoncreme. 

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym

Min datter har lignende knopper dog ikke helt så mange. Er en fedtcreme det samme som en barriere creme?

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym

Vi bruger Locobase til generet hud, det er en meget fed creme  det er den mange læger og hudlæger anbefaler 

Anmeld Citér

13. februar 2023

Simmkz

Tusind tak for svar. Det vil jeg prøve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.