Øjenbetændelse- hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2023

Anonym trådstarter

Hvor længe behandler man for øjenbetændelse med øjendråber?

Vi fik intet at vide ved læge eller apotek, og der står ikke andet på pakken, end lægen sagde : 1 dråbe i hvert øje, to gange dagligt. MEN HVOR LÆNGE?  Vi har behandlet i en uge og stoppede så behandlingen. Nu her 3 dage efter er det kommet igen. Så måske vi er stoppet for tidligt?

Google hjælper ikke, og kan ikke ringe med lægen i weekenden. Ved I det?? Min søn er 1.5 år gammel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2023

Girafmor

Jeg mener det var 10 dage da vi skulle behandle, men ville helt sikkert ringe til lægen i morgen, da der jo uanset hvad har været pause i behandlingen. Mener det er et antibiotikum, så jeg tror ikke I bare skal starte behandlingen forfra uden at lægen lige ser jer.. God bedring..

Anmeld Citér

12. februar 2023

Kastanje

10 dage de gange vi har haft det… minimum. Og der skal være symptomfrit.

Anmeld Citér

12. februar 2023

Kir

Det kommer an på hvad det er for øjendråber. Er det antibiotika?

Jeg fik at vide på apoteket at det er 10 dage eller to dage efter symptomerne er væk. Men mærkeligt at hverken læge eller apotek har informeret eller at der ikke står noget på pakken. 

Anmeld Citér

12. februar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvilke øjendråber er det?

Fucithalmic er der mange bakterier, der er resistente overfor. 

I stedet bør der gives kloramphenicol. Men jeres læge har nok valgt det andet, fordi det er lettere kun at skulle dryppe to gange i døgnet. Kloramphenicol skal gives 4-6 gange i døgnet alt efter som der er dråber eller salve. 

Anmeld Citér

12. februar 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg havde øjenbetændelse i december, og jeg fik at vide, at jeg skulle blive ved med at dryppe øjnene 2 dage efter symptomernes ophør.

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Hvilke øjendråber er det?

Fucithalmic er der mange bakterier, der er resistente overfor. 

I stedet bør der gives kloramphenicol. Men jeres læge har nok valgt det andet, fordi det er lettere kun at skulle dryppe to gange i døgnet. Kloramphenicol skal gives 4-6 gange i døgnet alt efter som der er dråber eller salve. 

Det er den, du nævner: Fucithalmic. Men vi har også givet det i for få dage, kan jeg næsten tænke mig til nu. Jeg var bare bange for at skade øjnene ved at give det for længe. Her til morgen ser de også godt betændte ud, sådan var de slet ikke da vi startede behandlingen, det var kun en lille smule. Så vi må vel på den igen to gange dagligt indtil nogle dage efter symptomfri- æv altså

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

Jeg havde øjenbetændelse i december, og jeg fik at vide, at jeg skulle blive ved med at dryppe øjnene 2 dage efter symptomernes ophør.

Ok, det giver mening. Vi må helt forfra så, ærgerligt Tak for dit svar

Anmeld Citér

13. februar 2023

Sabrus

Vores dreng har lige haft det. Vi skulle dryppe 6 gange dagligt indtil der ikke kom mere snask i øjet, dog Max 14 dage. Og hvis vi ikke så bedring inden for 2 dage, skulle vi kontakte lægen og skifte til et andet præparat. Der gik 2 dage i behandling og det var væk. 

Anmeld Citér

13. februar 2023

Mt_2020

Har du podet øjet eller bare givet jer øjendråber? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.