Bækkensmerter - råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.093 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. februar 2023

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Kære jer, 

jeg er gravid i uge 20 med tvillinger. Jeg har tidligere haft 2 uproblematiske graviditeter hvor jeg har været ubesværet og forholdsvis bevægelig i mine graviditeter - til trods for at jeg er overvægtig.

Jeg har nu stærke smerter i symfyseleddet - det der sidder lige ved skambenet foran. Smerten er stikkende og det føles næsten som om der sidder en kniv fast. Hvis jeg ligger helt stille på ryggen er alt okay, men ved den mindste bevægelse eller hvis jeg ligger på siden gør det så ondt. 
Jeg sover med en pude mellem benene. 

Jeg har snakket med min jordemoder telefonisk - hun henviste mig til en fys. 
Jeg har fået en tid! Midt i marts!! 

der er så længe til jo!

hvad kan jeg gøre nu? Gode råd til lindring? Varme? Kulde? Skal jeg slappe af eller er bevægelse godt og sundt? 
skal jeg kontakte lægen eller hvad gør man ellers?  Skal jeg mon finde en privat fys? 

på forhånd tak for hjælpen ☺️����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2023

Darling

Profilbillede for Darling

Svømning hjalp på mine smerter da jeg var gravid, skulle også vente 2 måneder på fys og endte med at aflyse fordi det tog mine smerter at lave øvelser i vand

Anmeld Citér

12. februar 2023

Morsept16

Profilbillede for Morsept16
Darling skriver:

Svømning hjalp på mine smerter da jeg var gravid, skulle også vente 2 måneder på fys og endte med at aflyse fordi det tog mine smerter at lave øvelser i vand

Tak for svar. Det har jeg også overvejet - jeg er dog lidt udfordret på geografien, da i gen svømmehaller i nærheden har åbent når jeg har fri. Men må se om jeg kan finde en læsning - fordi ideen er god! ☺️

Anmeld Citér

12. februar 2023

årgang84

Profilbillede for årgang84

Fys/massage hver 14 dag.

Varm vands svømning. Med ingen andre aktiviteter den dag da det var hårdt når man kom op af vandet de første 3 til 4 timer.

Gravidts bukser med god stram høj elastik så man bliver holdt på. (jeg havde en fornemmelse af at være ledløs) bukserne brugte jeg også efter 3 til 4 måneder. Igen af samme grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.