Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.049 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2023

Anonym trådstarter

Vores yngste barn har skoldkopper. Hun er 7 måneder og virker heldigvis godt tilpas. 

Vi har to andre børn, som ikke har haft skoldkopper før, og jeg tænker, de også får det nu. 

Hvordan gør vi rent praktisk? Kan de store børn godt komme i institution, så længe de ikke viser tegn på at være smittet? Og hvornår må vi begynde at tage baby med ud igen?

Tak for at hjælpe en nybegynder i skoldkoppegamet!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Er det en læge det har bekræftet at det er skoldkopper ? 

Så længe dine store ellers er friske og som de plejer og ikke har tegn på skoldkopper så må de komme i institution.

Når det er skorper på alle sår må de komme i institution igen og det samme gælder den lille ift hvornår I må tage ud og sådan igen. 

Skoldkopper smitter 7-10 dage før udbrud, så de store er formentlig smittet allerede hvis de får det i denne omgang. 

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Er det en læge det har bekræftet at det er skoldkopper ? 

Så længe dine store ellers er friske og som de plejer og ikke har tegn på skoldkopper så må de komme i institution.

Når det er skorper på alle sår må de komme i institution igen og det samme gælder den lille ift hvornår I må tage ud og sådan igen. 

Skoldkopper smitter 7-10 dage før udbrud, så de store er formentlig smittet allerede hvis de får det i denne omgang. 

Nej, det startede i går, da egen læge havde lukket. Men hun har røde prikker, der udvikler sig til blærer, og der kommer flere til. De er på hovedet, ryggen og brystkassen. Når jeg kigger på billeder, ligner det skoldkopper.

Anmeld Citér

11. februar 2023

Mor20182021

Profilbillede for Mor20182021

Synes den her side beskriver det rigtig godt i forhold til diverse børnesygdomme ��

https://www.sygeboern.dk/sygdom/skoldkopper

Anmeld Citér

12. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Man skal vel ikke have lægen til at bekræfte skoldkopper Så kunne de jo ikke lave andet. 

Skoldkopper smitter allerede inden der kommer udslæt, så jeg ville sende de store i skole, og så holde dem hjemme når/hvis de selv får udslæt. De må komme af sted igen når der er skorpe på alle blærer, og det samme med den mindste

Anmeld Citér

12. februar 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Lillehjerte skriver:

Man skal vel ikke have lægen til at bekræfte skoldkopper Så kunne de jo ikke lave andet. 

Skoldkopper smitter allerede inden der kommer udslæt, så jeg ville sende de store i skole, og så holde dem hjemme når/hvis de selv får udslæt. De må komme af sted igen når der er skorpe på alle blærer, og det samme med den mindste

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Det smitter allerede inden udslæt, men du ville sende dem i skole indtil de får udslet?

Anmeld Citér

12. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Panther skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Det smitter allerede inden udslæt, men du ville sende dem i skole indtil de får udslet?

Der kan jo gå 14 dage fra smitte til udbrud, så ja jeg ville ikke holde mine børn hjemme i den tid hvis de måske/ måske ikke var smittede? Hvis der kom udbrud ville jeg holde dem hjemme for deres egen og andres skyld. 

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Jeg kan jo ikke bare holde dem hjemme så længe. Det går ikke med arbejdet. Viser de nogen som helst tegn på at være smittet, er de jo selvfølgelig hjemme.

Og den yngste kommer selvfølgelig ikke nogen steder, før der er skorper på alle skoldkopper.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.