Tung løft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er ca. gravid i uge 5+4. Jeg har et barn på 16 mdr der vejer næsten 11 kilo. Jeg var så dum her i middags at løfte min baby op af nogen trapper med en tung pudsletaske op til første sal. Og har efterfølgende haft lidt smerter ved lysken og lidt ondt i den ene balle og lænden. Har så begrænset løft resten af dagen og min mand har taget løftene. Det bleven en lille smule bedre. Men har stadig lidt smerter. Vil der ske noget med fosteret? Eller kan jeg være rolig? Jeg er lidt bekymrede. Jeg ved jeg bør lytte til min krop, eftersom det barn jeg har nu, var der risiko for at jeg kunne føde for tidligt, da min livmoderhals blev afkortet og der kom plukveer. Men heldigvis fødte jeg kun to uger før tid, da jeg var sengeliggende i lang tid.

men vil lige sige jeg bløder heldigvis ikke. Men det bare om smerter er nok til at kunne give spontan abort? Eller skade barnet på nogen måder? Skal jeg kontakte lægen? Eller kan jeg være rolig? og så må je begrænse løft generalt. Og tænke på måder han selv kan komme op på, som en trappestol osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2023

Anonym trådstarter

Glemte at skrive har også lidt smerter i den nederste del af maven. 

Anmeld Citér

10. februar 2023

Anonym

Selvfølgelig må du løfte dit barn og taske / pose mm . 

Det har kvinder gjort altid og der bliver stadig født en masse babyer

Selv har jeg slæbt rundt på en 4 årige ( som iøvrigt er født for tidligt) fra tid til anden og en 13 mdr mens jeg var gravid med nr 3 .. plus alverdens andet lort . Er blevet trukket kilometer vis af en stor labrador der ikke ejer snor pli , har kælket med mine piger

i uge 36 med lillebror . Ingen problemer.

Det jo ikke muligt at sidde på hænder og fødder i 9 mdr

Anmeld Citér

10. februar 2023

Esj

Profilbillede for Esj

Du aborter ikke af ganske almindelige hverdags aktiviteter/ gøremål heller ikke ved at løfte dit barn .

Abortere man vil man havde gjort det uanset.  

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Det sker der intet ved, da jeg var gravid løftede jeg tungt på arbejdet over 20 kg og nok 500kg om dagen i det hele. Når kroppen er vant til det så sker der intet.

Anmeld Citér

11. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Din krop er jo vandt til at løfte på denne måde, er mit bud. Og kvinder arbejder, træner og løfter store børn helt almindeligt i de fleste graviditeter. Så det er ganske ufarligt i en sund og rask graviditet - ellers kunne man jo knapt foretage sig noget undervejs  

Anmeld Citér

11. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Kvinder har jo løftet på deres andre børn som gravide til alle tider. 

Men ifht at føde for tidligt pga forkortet livmoderhals tænker jeg at det er relevant at høre læge/jordemoder når du kommer længere hen. Men lige nu er baby mindre end et blåbær, og din krop er jo vant til at løfte på dit store barn, så det sker der ikke noget ved

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Nogle gange bliver jeg “rystet” over hvor meget kvinder bekymrer sig når de er gravide og hvor lidt de sætter sig ind i graviditeten.. 

Vi har lavet børn i al den tid vi har eksisteret her på jorden. At være gravid er ikke en undtagelsestilstand, men det er en formeringsproces, hvor vi kan gøre en masse for at forbedre chancen for at barnet ikke går til før eller efter fødsel, for der er skrevet et utal om bøger om graviditet og anbefalinger og der er forsket i det for at vi idag kan føde sunde og raske børn.

Tror mange i dette baby.dkforum kunne have godt af at læse lidt op på bioglogien i en graviditet.

Der er en det er bange for at køre bus, en anden for en brændt mikroovn og endda en der for nydeligt var bange fordi hun har spist røget laks dagen får hun fandt ud af hun blev gravid. Kan mærke jeg er ved at blive lidt træt

Anmeld Citér

11. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Nogle gange bliver jeg “rystet” over hvor meget kvinder bekymrer sig når de er gravide og hvor lidt de sætter sig ind i graviditeten.. 

Vi har lavet børn i al den tid vi har eksisteret her på jorden. At være gravid er ikke en undtagelsestilstand, men det er en formeringsproces, hvor vi kan gøre en masse for at forbedre chancen for at barnet ikke går til før eller efter fødsel, for der er skrevet et utal om bøger om graviditet og anbefalinger og der er forsket i det for at vi idag kan føde sunde og raske børn.

Tror mange i dette baby.dkforum kunne have godt af at læse lidt op på bioglogien i en graviditet.

Der er en det er bange for at køre bus, en anden for en brændt mikroovn og endda en der for nydeligt var bange fordi hun har spist røget laks dagen får hun fandt ud af hun blev gravid. Kan mærke jeg er ved at blive lidt træt

Glad for at høre jeg ikke er den eneste med den tanke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.