Kan flyverdragter bruges til skitøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.092 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2023

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder: kan mit barn bruge sin almindelig flyverdragt på vores skiferie. Den har jo ikke snefang i bunden af benene som skibukser normalt har. Er det et problem? 

har I nogle fifs til musthave udstyr til børn på ski? 

mvh en der skal på ski med børn for første gang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2023

BertaS

Profilbillede for BertaS

Hej

Ja, sagtens. Mine børn har også bare været i alm flyverdragter som små. De skal bare trækkes ned over skistøvlen. De hopper op i løbet af dagen. Men det går. 

En halsedisse/ tynd buff/ rør til hals/hoved, evt kan den trækkes op under hjelmen hvis det er koldt. Og ekstra handsker til små børn til at skifte med hvis de bliver våde. Mine børn har været glade for luffer som små. Bare de varme handsker de nu har kan bruges. Du behøver ikke investere i en masse udstyr. Dog må I have fat i nogle skibriller til alle - se på brugt udstyr på dba el. lign. 

Send børnene på skiskole - store som små. De flytter sig så meget og lærer at klarer sig, selv tage ski af og på, komme op og de basale ting. Også de voksne hvis ikke I har prøvet det før.  

Chokolade i lommen til pisten - så kan man lige lidt mere ��

Og pas på - man bliver frygtelig afhængig af at stå på ski når man først har prøvet det. 

Rigtig god tur 

Anmeld Citér

9. februar 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Meget enig i ovenstående. Vi har også brugt flyverdragt. Godt uldskiundertøj, halsedisse eller tynd elefanthue (de sveder i hjelmen) og ordentlige skisokker og vanter. Og jeg vil også sige afsted på skiskole, det er et hit.

Anmeld Citér

9. februar 2023

Anonym

Hjelm som det vigtigste og derefter varme fingre. Vi har aldrig sendt vores børn på skiskole, vi har nydt at lærer dem at stå på ski og hygget os sammen som familie. 
flyverdragt kan sagtens bruges 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.