Mit 3. barn er 10 uger gammel. Når man har to andre børn, har man naturligt ikke så meget tid til bare at nusse og lege med den lille. Men min sundhedsplejerske er overrasket over hvor dygtig hun er. Både i kontakten med hende og motorisk er hun åbenbart langt foran sin alder, så det hele kommer jo mere eller mindre af sig selv uden man skal tænke for meget over det.
Hun får en god lur til formiddag, hvor jeg kan nå lidt praktisk og tid for mig selv. Hvis hun er vågen og jeg fx skal ordne vasketøj, lægger jeg hende på maven på et legetæppe, så hun kan følge med. Det samme hvis jeg skal lave mad. Så kommer hun på et tæppe på vores køkkenø. Hun er også glad for at ligge på sit aktivitetstæppe. Og når de store kommer hjem, elsker de at sidde med hende eller stimulere hende på legetæppet.
Hvis du ikke har et barn der vil ligge selv i barnevognen kan du prøve med en vikle/sele. Eller en slyngevugge. Og lige nu har din baby måske ikke så meget rytme, men jeg er sikker på at det snart kommer, og så bliver det hele lidt nemmere
Anmeld
Citér