Hjælp til at tolke hvad det betyder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Kan GS stå for graviditetssukkersyge? Blot en tanke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2023

Anonym

Tami skriver:

Kan GS stå for graviditetssukkersyge? Blot en tanke 

GS betyder når det er skrevet i den sammenhæng “Gennemskanning” som er den skanning der ligger i andet trimester. Det er dog ikke en officiel forkortelse indenfor obstetrikken, så egentlig burde hun have skrevet ordet helt ud i journalen. 
Der er mange forskellige rutinemæssige årsager som udløser en lægesamtale i forbindelse med skanningen fordi det er praktisk når den gravide alligevel er på hospitalet, så samtalen behøver ikke nødvendigvis at have noget med skanningen eller resultatet af denne at gøre. 

graviditetssukkersyge forkortes ikke sådan men som GDM

Anmeld Citér

9. februar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Hvem mente du var i risikogruppe? Jeg er 42 og gravid og jeg er ikke, får ikke noget ekstra tilbudt grundte min alder. 

Det fik jeg heller ikke selvom jeg var 40

Anmeld Citér

9. februar 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
Anonym skriver:

Hvem mente du var i risikogruppe? Jeg er 42 og gravid og jeg er ikke, får ikke noget ekstra tilbudt grundte min alder. 

Jeg gjorde på OUH  Altså tilbudt ekstra lægesamtale fordi jeg var over 35 og “risikogruppe” grundet alder - det var noget min læge satte mig i…. Så blev jeg fulgt med en ekstra scanning og lægesamtale efter behov, fravalgte dog lægesamtalen men ikke scanningen

Anmeld Citér

9. februar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mette Larsen skriver:

Jeg gjorde på OUH  Altså tilbudt ekstra lægesamtale fordi jeg var over 35 og “risikogruppe” grundet alder - det var noget min læge satte mig i…. Så blev jeg fulgt med en ekstra scanning og lægesamtale efter behov, fravalgte dog lægesamtalen men ikke scanningen

Uden du fejlede noget ellers og havde en god graviditet? Det lyder vildt , at der er ressourcer til det med ellers raske kvinder. Der er vel mange kvinder over 35, der er gravide. 

Der var ingen der så meget som antydede, der skulle noget ekstra til eller at jeg var i en risikogruppe, da jeg var gravid som 40 årig

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Mette Larsen skriver:

Ej hvor fedt  I Aalborg får man ikke tilbudt noget ekstra, jeg var 37 sidst jeg fødte og 42 år nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.