Er det her eksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har været til lægen med hans hud. Lægen tror det er eksem. Har så købt noget creme på apoteket mod eksem, men det har ingen effekt på ham. Hans hud bliver ikke bedre. Så er begyndt at tvivle på det er eksem han har. Hans hud skalder ikke som på billederne fra Google. Hvad synes i det ligner det er? Skal jeg tag til en hudlæge? Eller hvad kan jeg gøre. Han har haft det her i ca. 3 mdr. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

Anonym trådstarter

Det er den her creme jeg fik på apoteket. Det kan selvfølgelig bare være at den creme ikke passer til hans hud. Der findes så mange cremer forskellige.  Har bare ikke lyst til at afprøve en masse cremer på hans hud. Vil bare sikrer mig at han får den rette behandling hurtigst muligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Der er parfume i de fleste la roche produkter, dog ikke denne, men i de fleste.. Ville bruge A Derma exomega control creme, den virker på mit barns børneeksem. Og andre jeg har anbefalet den har haft god effekt af den. Selv min mand med psoreasis siger den beroliger hans sarte hud som ikke tåler noget som helst sprøjt.

Er rimelig erfaren i børneeksem og atopisk hud, så derfor jeg tør kommentere. Mit gæt på hvad de røde kinder er:

1. reaktion på noget han ikke tåler fx mælk, æg
  2. reaktion på frost og kulde
  3. reaktion på la roche cremen. Det er en god creme og er virkelig godt mærke, men ville ikke bruge den på børnekinder da jeg selv synes den er lidt krads.  

Anmeld Citér

6. februar 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac
Minime2018 skriver:

Der er parfume i de fleste la roche produkter. Ville bruge A Derma exomega control creme, den virker på mit barns børneeksem. Og andre jeg har anbefalet den har haft god effekt af den. Selv min mand med psoreasis siger den beroliger hans sarte hud som ikke tåler noget som helst sprøjt.

Er rimelig erfaren i børneeksem og atopisk hud, så derfor jeg tør kommentere. Mit gæt på hvad de røde kinder er:

1. reaktion på noget han ikke tåler fx mælk, æg
  2. reaktion på frost og kulde
  3. reaktion på la roche cremen. Det er en god creme og er virkelig godt mærke, men ville ikke bruge den på børnekinder da jeg selv synes den er lidt krads.  

Der er ingen parfume i den creme. Den er astmaallergi-mærket og er lavet til eksem hud, også til spædbørn. så den kan sagtens bruges. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det kunne godt ligne, at der skal en mild hormoncreme til. Så jeg ville ringe til lægen og sige det ikke virker, kun med fugtighedscreme. 

men det ligner ikke noget du skal være nervøs for, som hende den anden skriver, så kunne det godt ligne vinterkinder. 
Husk, cremen skal smøres på minimum 30 min før han kommer ud, så cremen kan nå at trænge ind

Min ene datter kunne ikke tåle tomater/ketchup på huden, så kom hendes kinder også til at se sådan ud 

håber du finder en løsning, det er ikke rart med hud der driller

Anmeld Citér

6. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Konjac skriver:

Der er ingen parfume i den creme. Den er astmaallergi-mærket og er lavet til eksem hud, også til spædbørn. så den kan sagtens bruges. 

Men hvis hun ikke synes den virker så ved jeg at den anden, eller apotekets creme til kolde børnekinder virker. Jeg har slem  atopisk hud selv, ligesom mit barn, og kan ikke tåle la roche produkterne i ansigtet, kun på krop. Selvom det er klinisk fremstillet og mærket til det.

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym

Det ligner min datters hud i denne tid, hun har også eksem. Vi smører med a derma exomega creme og det hjælper. Er der dog sygdom under opsejling (også bare en lille forkølelse), så går det ikke væk med creme

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres respons. Jeg har endelig fundet noget der hjælper på eksemen. Locobase repair er den eneste creme der har hjulpet. Huden ser meget bedre ud nu og det bliver bedre for hver dag jeg bruger det. Den kan klart anbefales.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.