Inofolic erfaringer? PCOS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.461 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har pcos i svær grad, og har mange års barnløshed i baggagen. 
nu har jeg læst på nettet, at flere gynækologer med speciale i pcos, anbefaler et produkt der ligner metformin, men dette skulle hedde Inofolic, til pcos piger. Jeg er desværre ikke kandidat til metformin, da jeg i forvejen ligger i den lave ende vægtmæssigt. 

findes der nogle herinde, der har erfaring med inofolic? Og evt ved hvor det købes? Der henvises på en gyn. Hjemmeside til inofolic.dk men denne er ikke aktiv længere

Erfaringer modtages med kyshånd ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Det har jeg ingen erfaring med - men berberine skulle være det samme som metformin  det tager jeg. Hvilke tilskud tager du ellers? Og du får ikke ægløsning eller hvordan? 

Anmeld Citér

4. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Det har jeg ingen erfaring med - men berberine skulle være det samme som metformin  det tager jeg. Hvilke tilskud tager du ellers? Og du får ikke ægløsning eller hvordan? 

Har det samme effekt som metformin, i forhold til vægttab? - Jeg har aldrig hørt om produktet før.. Og oplever du effekt af det?

Jeg tager indtil nu, ingen tilskud overhovedet.. Har været i fertilitetsbehandling gennem en længere periode, men efter en del komplikationer, orker jeg det ærligt ikke længere, og har derfor søgt og søgt nettet tyndt, hvor flere fagpersoner med fokus på pcos har anbefalet inofolic..  

Jeg får ægløsning, men ægget er ikke udviklet nok, formoder man.. Min cyklus er derudover ret ustabil alt fra 28 dage til 46… 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonymvic

Jeg fik konstateret pcos i sommers - da min cyklus pludselig gik i stå i 10 mdr.  dvs. ingen ægløsning. Jeg tog sagen i egen hånd i august og snakkede med en hormonterapeut og læste nettet fuldstændig tyndt. Jeg kan give min erfaring - for jeg har fået min cyklus tilbage og blev gravid i oktober (dog en bio), men jeg har fået en total regelmæssig cyklus på 35 dage.   Jeg tager så rigtig mange forskellige kosttilskud - men det gør jeg gerne, hvis min cyklus forbliver. Jeg kan lige liste op hvad jeg tager: 

Femifert - indeholder det stof os med pco(s) mangler

Gele royal - hjælper til ægløsning og gode æg

Rosenrod - bevist at det hjælper til ægløsning 

D-vitamin og magnesium - da mangel kan gøre at ægløsning udebliver 

fiskeolie - godt for mange ting, også ægløsning 

berberine - skulle have samme virkning som metformin (købt i udlandet, så til hvis du mangler link) 

Mega-B stress - da B-vitaminer hjælper til at få hormoner i balance 

Er lige begyndt på babyklister - for at opbygge en god slimhinde i livmoderen  

det er hvertfald dem jeg lige kan huske.

derudover er en daglig gåtur rigtig vigtigt og sund og varieret kost. Skærer ned på kulhydrater, men udelukker dem ikke. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonymvic

Og det tager et æg 100 dage om at modne - så det passede hvertfald med at jeg startede med alt det tilskud i august og i oktober fik jeg min første ægløsning og blev gravid. I december ramte vi ikke plet - i december var den der heller ikke, men jeg har ægløsning hver måned og kan man få sin ægløsning - så er chancen ligeså stor som ved alm. mennesker der prøver naturligt 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Jeg fik konstateret pcos i sommers - da min cyklus pludselig gik i stå i 10 mdr.  dvs. ingen ægløsning. Jeg tog sagen i egen hånd i august og snakkede med en hormonterapeut og læste nettet fuldstændig tyndt. Jeg kan give min erfaring - for jeg har fået min cyklus tilbage og blev gravid i oktober (dog en bio), men jeg har fået en total regelmæssig cyklus på 35 dage.   Jeg tager så rigtig mange forskellige kosttilskud - men det gør jeg gerne, hvis min cyklus forbliver. Jeg kan lige liste op hvad jeg tager: 

berberine - skulle have samme virkning som metformin (købt i udlandet, så til hvis du mangler link) 

derudover er en daglig gåtur rigtig vigtigt og sund og varieret kost. Skærer ned på kulhydrater, men udelukker dem ikke. 

Hold da op, hvor er du cool, at du er gået så meget all in!

jeg er som skrevet først lige startet op, på at søge andre alternativer til min pcos, så det er en kæmpe hjælp med den beskrivelse du er kommet med..

jeg vil lige få kigget de præparater igennem, og så finde ud af, om ikke jeg også burde give dem et forsøg

hvad med kost, lever du efter kiss samtidigt? 

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Ferguson335

Anonymvic skriver:

Hvor har du købt berberine? Jeg synes det er lidt af en jungle at finde ud af? 

Og hvilken Rosenrod har du erfaring med?

Jeg har købt dem fra solaray, men det findes jo mange ����‍♀️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.