Lille fontanelle og evt. hjerte mislyd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
5 svar
3 synes godt om
2. februar 2023

Mariadle

Hej alle 

Vi har idag været til 5 måneders undersøgelse med vores pige og er i den forbindelse henvist videre til børneafdelingen. Lægen var usikker på, om den forreste fontanelle er vokset sammen, samt om hun hørte en lille mislyd på hjertet. 

Nu går vi jo så bare i den forfærdelige ventetid og forsøger ikke at tage sorgerne på forskud, forhåbentligt er der ingenting. 

Er der andre der har stået i vores situation og vil dele deres historie? Jeg føler lidt hele min verden braste sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Det er ikke nogle rare beskeder og det er klart man bliver bekymret. 

Jeg kender intet til det med fontanellen. Men mit barn er blandt andet født med hul i hjertet. Og det har lægerne kunne høre ved mislyd til de obligatoriske undersøgelser. Hullet er blevet fulgt i Skejby. Han bliver 4 år i år, og for et halvt år siden var vi til sidste skanning og hullet er lukket. Det har ikke betydet noget hos os, andet end skanninger. Om det er normalt eller vi er sluppet billigt ved jeg ikke. Men forhåbentlig er det ingenting eller også et lille hul som vokser sammen af sig selv

Anmeld Citér

2. februar 2023

CBbaby

Mange børn/mennesker har mislyd ved hjertet igennem deres liv, uden det har betydning. 

ved feber får børn mislyd ved hjertet, kroppen arbejder hårdere. De kan også få mislyd ved forkølelser, da iltningen er anderledes i blodet. 

Det skal selvfølgelig altid undersøges - men det behøver ikke være noget  

Fontaneller kan være ret svære at bedømme. Og har ofte stødt på nogen, hvor der ikke var noget ved nærmere undersøgelse. Men igen - det skal undersøges  

Anmeld Citér

2. februar 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Min erfaring er at nogen læger har færre babyer mellem fingrene og derfor måske ikke så gode til at vurdere en baby, har i alt fald oplevet bekymring fra lægen uden der var noget. Evt. Kan du ringe til din sundhedsplejerske og snakke med hende om det?

Anmeld Citér

2. februar 2023

Mariadle

123nn skriver:

Min erfaring er at nogen læger har færre babyer mellem fingrene og derfor måske ikke så gode til at vurdere en baby, har i alt fald oplevet bekymring fra lægen uden der var noget. Evt. Kan du ringe til din sundhedsplejerske og snakke med hende om det?

Jeg har selv tænkt det, da SP var her for et par dage siden og ikke nævnte nogle bekymringer overhovedet. Lægen siger også selv, at det er fordi hun er usikker på det, men nu står man bare lidt i ingenmandsland. 

Anmeld Citér

3. februar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Mariadle skriver:

Jeg har selv tænkt det, da SP var her for et par dage siden og ikke nævnte nogle bekymringer overhovedet. Lægen siger også selv, at det er fordi hun er usikker på det, men nu står man bare lidt i ingenmandsland. 

Jeg tænker du skal tage det som et godt tegn, at din SP ikke har nævnt noget. Tænk lige, hvor mange babyer hun ser hver dag kontra hvor mange babyer din læge ser  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.