Dieselos i busserne i København

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
15 svar
19 synes godt om
2. februar 2023

Fertilitet123

Hej med jer

Jeg er gravid i uge 11 og tager bussen hver dag fra og til arbejde. Jeg oplever ofte, at der lugter af dieselos i busserne, særligt i bus 18 og bus 31. Nu er jeg mega nervøs for, at det skader min baby ��

Er der andre, der har lagt mærke til dette i busserne?

Bør jeg genoverveje min transportform?

Det kan også være, at jeg overreagerer. Jeg synes bare virkelig, at det virker helt forkert at sidde i en tung diesellugt, når jeg er gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker du overreagere

Så gør du bare som du plejer. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2023

AnoMor

Fertilitet123 skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid i uge 11 og tager bussen hver dag fra og til arbejde. Jeg oplever ofte, at der lugter af dieselos i busserne, særligt i bus 18 og bus 31. Nu er jeg mega nervøs for, at det skader min baby ��

Er der andre, der har lagt mærke til dette i busserne?

Bør jeg genoverveje min transportform?

Det kan også være, at jeg overreagerer. Jeg synes bare virkelig, at det virker helt forkert at sidde i en tung diesellugt, når jeg er gravid.

Undskyld. Ikke for at lyde tarvelig. Men tænker du skal lærer at slappe af og bekymre dig mindre og tænke rationelt. Ellers går du et langt liv i møde.

Hvis busruterne skulle skade et foster. Så ville der jo ikk være nogen raske mennesker i verden overhovedet.

Anmeld Citér

2. februar 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Forstår godt dine tanker - jeg hader fx. også at køre i kø bagved en gammel diesel bil hvor hele min bil stinker... jeg tænker ikke der sker noget i dit scenarie, men forstår virkelig godt du er opmærksom på at være i miljø hvor du ikke indånder alt muligt usundt

Anmeld Citér

2. februar 2023

Soonmom

Så snart jeg kommer ind i byen er jeg ved at dø over al det bilos, så tænker uanset hvad er "stor"byen bare mega forurenet, men tænker ikke det er værre at være i busser

Anmeld Citér

2. februar 2023

Fertilitet123

Tak for svar. Tja, der er måske ikke så meget at gøre. Det hjælper netop heller ikke at køre eller cykle selv, for så kommer man jo alligevel, som du siger, til at køre bag en gammel spand, der forpester hele kabinen. Forhåbentlig er dieselmotoren en død race om nogle årtier

Anmeld Citér

2. februar 2023

Kastanje

Kunne ikke undgå at trække på smilebåndet- nu er jeg 46 år og kan huske 80’erne… tror du lufte var bedre. Og der var væsentlig flere voksne, der røg i bilerne eller til fester osv. . Dit barn klarer det nok. 

Anmeld Citér

2. februar 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Så tænkt på dem der bor i andre store byer rundt om i verden hvor forureningen er et større problem, jeg tror at København er rimelig sikkert mht bilos i busserne 

Anmeld Citér

2. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Kastanje skriver:

Kunne ikke undgå at trække på smilebåndet- nu er jeg 46 år og kan huske 80’erne… tror du lufte var bedre. Og der var væsentlig flere voksne, der røg i bilerne eller til fester osv. . Dit barn klarer det nok. 

der er virkelig mange der bliver ramt af kræft og lign i dag, fordi vi er blevet påvirket af 80’ernes dårlige luft! Man skal ikke være hysterisk, det er jeg enig i, men at sammenligne med at det gik jo fint i gamle dage og man derfor skal være glad for hvordan det er nu, er ikke et noget man kan bruge til noget fordi vi nu betaler prisen  for vores egen og vores forældres adfærd i 80’erne. 

Anmeld Citér

2. februar 2023

AnoMor

Minime2018 skriver:

der er virkelig mange der bliver ramt af kræft og lign i dag, fordi vi er blevet påvirket af 80’ernes dårlige luft! Man skal ikke være hysterisk, det er jeg enig i, men at sammenligne med at det gik jo fint i gamle dage og man derfor skal være glad for hvordan det er nu, er ikke et noget man kan bruge til noget fordi vi nu betaler prisen  for vores egen og vores forældres adfærd i 80’erne. 

Der er jo ingen der kan sige at dem der er ramt af kræft idag er pga 80’erne. Der står jo ikk ligefrem årstal på kræften. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.