Min drengs fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.707 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har en 15 måneder gammel dreng der begyndte for alvor at gå for lidt over tre uger siden. Men har lagt mærke til nu at han går skævt på venstre fod. Er det naturligt? Skal jeg gå til læge med det? Eller vil det ret sig op efter noget tid?  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2023

Loubaby

Jeg har en 15 måneder gammel dreng der begyndte for alvor at gå for lidt over tre uger siden. Men har lagt mærke til nu at han går skævt på venstre fod. Er det naturligt? Skal jeg gå til læge med det? Eller vil det ret sig op efter noget tid?  

Ja det skal i. Det kunne godt ligne et ret slemt tilfælde af platfod. Det er overhovedet ikke farligt, men kan give smerter, og kan afhjælpes med indlæg. Det kan også sagtens være noget der retter sig af sig selv, eller det kan være fordi han er hypermobil. Uanset hvad skal i forbi egen læge og eventuelt henvises til børneortopæd, de ved alt om den slags (gør egen læge sjældent)

Anmeld Citér

1. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Nu så jeg lige der cævsr en der nævnte platfod og ente at kunne huske noget om at alle børn er platfodet. Så googlede lige. 
jeg ville ikke være bekymret. For ganske rigtigt så viser alle børn tegn på platfod frem til 3-4 års alderen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym

Jeg synes også i skal får det undersøgt men jeg vil så sige at vores barns fod også så sådan id og de vurderede at der ikke skulle gøres noget men vi skulle være opmærksomme på at vælge fodtøj der støtter foden godt med fast hælkappe og gerne træne musklerne i fødderne ved fx at gå på tæer og så have bare tæer så meget som muligt hjemme. H’n er fem år nu og det er blevet bedre (men ses stadig) og hun har ikke smerter. 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes også i skal får det undersøgt men jeg vil så sige at vores barns fod også så sådan id og de vurderede at der ikke skulle gøres noget men vi skulle være opmærksomme på at vælge fodtøj der støtter foden godt med fast hælkappe og gerne træne musklerne i fødderne ved fx at gå på tæer og så have bare tæer så meget som muligt hjemme. H’n er fem år nu og det er blevet bedre (men ses stadig) og hun har ikke smerter. 

Ja må sige ham her går nærmest kun med sokker, da det er koldt for fødderne. Valgte at tag billedet med bare tæer da det var nemmer at se. Men det kan godt være jeg skal smide sokker af og til alligevel og så bare skru lidt mere op for varmen. For har da også læst tæer er det bedste. Han har også nu fået sine rigtige sko “Bundgaard Begyndersko petit Velcro. 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Nu så jeg lige der cævsr en der nævnte platfod og ente at kunne huske noget om at alle børn er platfodet. Så googlede lige. 
jeg ville ikke være bekymret. For ganske rigtigt så viser alle børn tegn på platfod frem til 3-4 års alderen.

Okay det er godt at vide.  Fik du en henvisning af lægen, hvor de undersøgte foden?

Anmeld Citér

1. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Okay det er godt at vide.  Fik du en henvisning af lægen, hvor de undersøgte foden?

Tror du citerer den forkerte  

men de tjekker jo fødderne til de almindelige sundheds undersøgelser. 
min søn er født med klumpfod. Så han er blevet fulgt på fødderne fra dag 1 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja må sige ham her går nærmest kun med sokker, da det er koldt for fødderne. Valgte at tag billedet med bare tæer da det var nemmer at se. Men det kan godt være jeg skal smide sokker af og til alligevel og så bare skru lidt mere op for varmen. For har da også læst tæer er det bedste. Han har også nu fået sine rigtige sko “Bundgaard Begyndersko petit Velcro. 

han skal jo heller ikke fryse så det er nok en balance gang

Kan se du spørger en anden om henvisning. Vi fik henvisning fra lægen til hospitalet. 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

han skal jo heller ikke fryse så det er nok en balance gang

Kan se du spørger en anden om henvisning. Vi fik henvisning fra lægen til hospitalet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.