Sige op på første dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.532 visninger
3 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2023

Anonym trådstarter

Er der mon nogen som har prøvet dette?

Jeg står i den situation at jeg starter på nyt arbejde i morgen, men jeg starter lige dagen ud med en samtale et andet sted. Stillingen er søgt da der er lidt flere timer og det er også tættere på.. Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at føle mig lidt ussel, fordi jeg måske starter ud med at skulle opsige min nye stilling for et nyt job.. 

Andre der har stået i lignende situation og kan afhjælpe min dårlige samvittighed....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2023

Kastanje

Anonym skriver:

Er der mon nogen som har prøvet dette?

Jeg står i den situation at jeg starter på nyt arbejde i morgen, men jeg starter lige dagen ud med en samtale et andet sted. Stillingen er søgt da der er lidt flere timer og det er også tættere på.. Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at føle mig lidt ussel, fordi jeg måske starter ud med at skulle opsige min nye stilling for et nyt job.. 

Andre der har stået i lignende situation og kan afhjælpe min dårlige samvittighed....

Du har simpelthen jobsamtale på den 1. arbejdsdag. Tillykke med at være efterspurgt.

Jeg sidder i HR og det er virkelig ærgeligt at skulle søge igen/ kigge i bunken af kandidater igen for ansættende leder og rekruttteringskonsulent. Men - det er gamet.. det er også super ærgerligt, når man bliver opsagt. Pak den dårlige samvittighed væk.

Anmeld Citér

29. januar 2023

Anonym

Det handler jo om udbud og efterspørgsel i denne tid. 
Måske du første dag skal være åben overfor din chef/leder og spørge om det er muligt med flere timer?

selvom du skal til en samtale, så er du jo ikke sikker på at få stillingen. 

Anmeld Citér

29. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du har sikkert en prøveperiode. Den gælder jo begge veje, selv om man ofte tænker at det er virksomheden der skal bruge perioden på at se én an. Men du kan også selv sige op fra dag til dag og sådan er vilkårene jo bare for begge parter. 

Jeg har selv sagt op efter få uger da det bare ikke var det rigtige sted og jeg havde fået et andet tilbudt. Dog ikke på dagen, men det behøver du vel heller ikke hvis du ikke vil virke uhøflig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.