1. Ja, god idé med samtaler hos en psykolog. Du lyder som en kærlig, omsorgsfuld og fornuftig mor. Se det som en investering i din - og dermed dine børn og families - trivsel.
2. Slet Aula. Ja, det mener jeg faktisk. Herfra kan din mand sagtens tage over i det kommende halve år. Og det er mere end rigeligt legitimt, at han kun tjekker én gang dagligt, på et fastlagt tidspunkt. Han afsætter 10-12 minutter til det, færdig. Når ikke de digitale systemer omkring os kan sætte rammer som fremmer vores trivsel, så må vi tage det i egen hånd at sortere benhårdt.
3. Hvis ikke din datters skoletrivsel forbedres og tiltagene fungere, så skift hende. Hun skal gå der i mange år endnu, og nogle gange må man starte på en frisk når alt andet er afprøvet.
4. Du må gerne sørge over, at din familie fik en anden form, end du havde drømt om. Det “objekttab” er ganske reelt, selvom du har to skønne og raske børn, som du selvfølgelig elsker til månen. Måske var der længere mellem dem aldersmæssigt, end du drømte om, eller måske var vejen dertil bare noget uromantisk lort. Uanset hvad, har du måtte give slip på noget, du havde forestillet dig. Og det er fandme’ surt og helt okay at skulle bearbejde. For mit eget vedkommende tror jeg faktisk, at der gik nogle år, og jeg vil for altid være trist over, hvor meget vi skulle igennem for at blive den dejlige familie, som vi er i dag. For det ændrede noget i mig, som jeg ikke selv var herre over. Og det har taget mange år at bakse tilbage på plads 
Anmeld
Citér