Forkølelsessår under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
6 svar
4 synes godt om
28. januar 2023

NTTB

Nogle som har erfaring med det? Er i uge 27  og har fået nogle små blære inde i min mund og et på læben som svier og gør ondt faktisk 2 tror jeg , aner ikke om det er forkølelsessår, men fik googlet og læser man skal have kejsersnit osv hvis man har herpes virus i kroppen så lige nu er jeg meget i panik over det   hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2023

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg er nu ganske sikker på det kun er aktuelt med kejsersnit hvis du har forkølelsessår på kønsdelene op til fødslen. Jeg har altid døjet med herpes i ansigtet og født normalt begge gange.

Men få det tjekket og behandlet med tabletter hvis det er forkølelsessår.

Anmeld Citér

29. januar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ring og tal med din læge på mandag

TROR nu heller ikke forkølelsessår i munden, gør at du skal have kejsersnit. Det var noget andet, hvis du havde herpes udbrud på kønsdelene. Men har du forkølelsessår ved fødsel, skal du ikke kysse på baby.

Men igen, vend det med din læge. Så er du sikker på et korrekt svar ��

Anmeld Citér

29. januar 2023

Pb18

Ro på. 80 % af alle voksne er smittet med herpes simplex, som forkølelsessår også kaldes. Så det betyder altså ikke automatisk kejsersnit.

Kontakt lægen eller gå på apoteket for at få en vurdering af om det er forkølelsessår og få noget til det - og husk at hvis det er det, så lad være med at kysse mand og andre børn for at undgå at det smitter videre

Anmeld Citér

29. januar 2023

Jlow

Profilbillede for Jlow

Jeg ville informerer din læge. 

Jeg havde herpes på kønsdelene og havde næsten konstant udbrud under hele graviditeten. Kom på medicin ugerne op til fødsel. Jeg fødte vaginalt.

Anmeld Citér

2. februar 2023

NTTB

Pb18 skriver:

Ro på. 80 % af alle voksne er smittet med herpes simplex, som forkølelsessår også kaldes. Så det betyder altså ikke automatisk kejsersnit.

Kontakt lægen eller gå på apoteket for at få en vurdering af om det er forkølelsessår og få noget til det - og husk at hvis det er det, så lad være med at kysse mand og andre børn for at undgå at det smitter videre

Ja min mand er så smittet både på penis og i mund det tegner ikke så godt jeg tænker kontakte lægen imorgen i hvordan jeg skal forholde mig har ingen symptomer på det udover munden selvfølgelig. 

Anmeld Citér

3. februar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ja få endelig kontaktet lægen  Og så ingen sex

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.