Ny familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
1 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2023

Anonym trådstarter

Har 2 børn fra tidligere forhold som er 7 og 6 år. Og som er helt normalt sker finder jeg min nye kærlighed og vi bliver uplanlagt gravide men vil gerne beholde det da vi elsker hinanden og hans ønske om børn er stort og vi heller ikke er i 20erne mere trods vi ikke har været sammen så længe. Mine børn elsker ham og tilbringe tid sammen, vi har opsagt min bolig og flytter 40 km væk og ind til ham i hans hus snart, men min dårlige samvittighed over for mine børn lige nu er så stort over vi flytter og der pludselig kommer en lille søster ind i billedet selvom de lader til at glæde sig men er det normalt at få dårlig samvittighed over man starter familie op med en man elsker og ved man vil være sammen med føler selv det hele er en stor omvæltning mest pga man skal flytte jeg hader at flytte generelt så nok det der bare skal overståes. Håber bare det er mine hormoner  der giver mig den dårlige samvittighed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2023

Anonym

Ja, det er fuldstændig normalt at have dårlig samvittighed og være i tvivl, når man tager store beslutninger, der griber ind i ens børns hverdag. Jeg ville faktisk synes, du var noget ureflekteret, hvis du ikke havde lidt tvivl og dårlig samvittighed…

Det, der er med sådan en situation er jo, at du kaster dig selv og dine børn ud i noget ukendt, og hvor du selv har valgt det, så følger dine børn med dig, og kan ikke selv vælge. Det er præcis som det skal være - vi voksne tager masser af valg for vores børn, fordi de er for umodne til at tage dem selv, og vi kan bedre overskue konsekvenserne end dem. Det er der ikke noget galt med.

Men lige nu tager du et valg ud i noget ukendt - og selvom du føler, det bliver rigtig godt for jer alle, så kan du jo ikke vide det. Og hvis det nu ikke bliver godt - så er det pissesynd for dine børn. Det er også synd for dig - men endnu mere for dem, for de har ikke selv valgt disse ændringer. Du ved, hvad I har lige nu (du skriver ikke noget om, hvordan det går, men jeg går ud fra, at I har det ok) men du ved ikke, hvad I får. Det er jo et livsvilkår, at man ikke kender fremtiden.

Så det er da klart at du har lidt samvittighedskvaler ved at kaste dine børn ud i noget utrygt og ukendt, som de reelt ikke har bedt om. Alt andet ville da være underligt. Men dårlig samvittighed betyder ikke, at du ikke skal gøre det. Jeg tænker, du kan bruge følelsen til at huske på, at det her er et voksenprojekt, og at ansvaret for at det her bliver godt - og det bliver det sikkert - alene ligger på jer voksne.  Så hvis børnene nu reagerer, savner, bliver vrede osv, så skal de have plads og rum til det. Og du skal også hvile i, at det nu engang er beslutningen, og I være i det nye, lidt kaotiske, sammen. For så sender du dine børn et signal om, at de kan være trygge, og at du har styr på det.

Jeg håber, det bliver megagodt, og I får skabt en rigtig god sammenbragt familie. Men svære følelser kommer til at følge med - ikke kun nu, men mange gange. Hos dig, din partner og dine børn. Og det er ok, svære følelser må gerne være der - de viser, at der er noget vigtigt på spil. Præcis som din dårlige samvittighed gør her.

Håber det giver mening for dig. Og megameget held og Lykke ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.