Søgt en stilling- MEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
8 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har søgt en stilling. Der stod selvfølgelig, hvornår der ville være ansættelsessamtaler. Men nu er vi gået en del over tid, ift. at få tilbagemelding på, om vi er købt eller solgt (om vi skal til samtale). Og alle får svar, så jeg ved, de nok har haft travlt, og ikke er nået til det endnu.

Hvad ville I gøre her? Ville I lade det glide ud i sandet, og glemme det?

Ville I efter x antal tid (sæt gerne tid på) skrive en mail og høre, om ansættelsesudvalget har fået læst ansøgningerne endnu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2023

Anonym

Jeg ville ringe et par dage over tid og høre

Anmeld Citér

28. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville ringe et par dage over tid og høre

Er det noget, du har måtte gøre før?

Anmeld Citér

28. januar 2023

Anonym

Har hørt ikke alle får svar nu om dage

når man ikke kommer i betragtning. ��

Det dårlig skik.

Anmeld Citér

28. januar 2023

Pb18

Hvis det er i den første fase og du "bare" har ansøgt så ville jeg lade det løbe ud i sandet. Hvis de har lovet svar til alle, så kommer det nok når de har en underskrift fra en person (det er jo dumt at afvise nogle hvis ingen af dem de har til samtale er interessante og de vil have flere ind til samtale).

Hvis du har været til samtale og afventer svar på hvordan et interview gik, så ville jeg ringe en lille uge efter og bede om feedback.

Jeg har selv oplevet at en virksomhed afviste mig i den sidste fase, men så sagde deres udvalgte kandidat nej til stillingen så de måtte ringe til mig igen og høre om jeg alligevel ville have stillingen (jeg var nyuddannet på dagpenge så jeg sagde ja med det samme) 

Anmeld Citér

28. januar 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg ville lade det glide ud. Tænker hvis de synes jeg matchede deres profil havde de nok kontaktet mig.

Anmeld Citér

28. januar 2023

Carina:-)

Du skal absolut ikke ringe - det har en negativ effekt. 

Tænker - de har valgt ud til samtale- og nu  ser de om de matcher , inden de afslutter dem der ikke kom i betragtning. 

Sådan gør vi hos os. - 

Anmeld Citér

28. januar 2023

Soonmom

Tænker de ikke er interesseret og har fundet nogle andre .

I min branche er vi et par uger efter ansættelses samtalerne før der kommer en auto mail ud med at nu er stillingen besat 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Anonym

Ja, afslag kommer først når hele ansættelsesprocessen er overstået. Så du får nok en auto mail om, at de har ansat en "kandidat hvis kvalifikationer passer bedre med det, de leder efter". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.