Anonym skriver:
Hejsa! Min forlovede og jeg er lige flyttet ud af vores lejlighed og ind i en ny med vores lille baby. I den tidligere lejlighed var el inkluderet. Det stod både i annoncen OG i kontrakten. Nu kommer vores lejer og kræver, at vi betaler x antal kroner oveni for el..
Kan man bare sådan gøre det? Hun tager altså det der er tilbage af depositum + kræver, at vi betaler 1680 EKSTRA til hende. 
Giver det mening?
Det kan hun vel ikke kræve?? Eller?
Mvh. vores lille familie
Der er formentligt afsat et acontobeløb til el, som er det der er inkluderet i jeres husleje, når du skriver det er skrevet i kontrakten.
Men som udgangspunkt vil jeg mene at der må være en slutopgørelse, hvor evt. merforbrug vil blive faktureret. Men om det er lovligt ved jeg ikke. Men blot en tanke.
Ved opgørelse af fx el og vand hos os(bor i hus) bliver vi faktureret ekstra eller får penge retur, hvis forventet forbrug bliver overskredet/lavere. Det tænker jeg umiddelbart også sker ved jer.
Vi forudbetaler el fx. og det forventer de at vi bruger x-antal kWh. Hvis vi bruger flere kWh end forventet bliver det pålagt næste regning.
Anmeld
Citér