Sen nakkefoldscanning - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
4 svar
4 synes godt om
26. januar 2023

TerraNova

Hej,

Jeg har fået en tid til nakkefoldscanning hvor jeg vil være 13+5 den dag, det gør mig lidt nervøs når den ligger så sent da jeg har læst på nettet at man ikke kan måle nakkefolden hvis man er længere henne end 13+6 (og der kan jo være en risiko for at jeg er længere end det). Min jordemoder fra mit eget lægehus siger det er for sent - hun mener det senest skal være 13+3. Jeg ringede så til hospitalet og de siger det er fint da de kan måle nakkefolden helt til omkring 14+3. De har desværre ingen tidligere tider end den de har givet mig. jeg bliver bare forvirret når der bliver sagt så mange forskellige ting og jeg vil blive meget ked af det hvis jeg gik derfra uden de kunne fortælle mig om der er nogen kromosom afvigelser.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre her. Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2023

Baby.mamma

TerraNova skriver:

Hej,

Jeg har fået en tid til nakkefoldscanning hvor jeg vil være 13+5 den dag, det gør mig lidt nervøs når den ligger så sent da jeg har læst på nettet at man ikke kan måle nakkefolden hvis man er længere henne end 13+6 (og der kan jo være en risiko for at jeg er længere end det). Min jordemoder fra mit eget lægehus siger det er for sent - hun mener det senest skal være 13+3. Jeg ringede så til hospitalet og de siger det er fint da de kan måle nakkefolden helt til omkring 14+3. De har desværre ingen tidligere tider end den de har givet mig. jeg bliver bare forvirret når der bliver sagt så mange forskellige ting og jeg vil blive meget ked af det hvis jeg gik derfra uden de kunne fortælle mig om der er nogen kromosom afvigelser.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre her. Hvad er jeres erfaringer?

Lyt til hospitalet, de er eksperterne

Anmeld Citér

27. januar 2023

Darling

Du kan bestille hos en privatklinik, der skal du godt nok selv betale

Anmeld Citér

28. januar 2023

Lullu67

Du har altid ret til at vælge et andet sygehus, undersøg evt om et andet sted har tid før. Jeg forstår helt din bekymring

Anmeld Citér

28. januar 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Det kan være at jeg har misforstået eller blandet noget sammen. Men i din tråd på min-mave skriver du så at du ift. sidste menstruations første dag er 16+1 på dagen for din nakkefoldsskanning så tror jeg der er gået noget galt i henvisningen fra lægen til sygehuset. For når de fastlægger din tid til nakkefoldsskanningen gøres det netop ud fra sidste menstruations første dag. Så jeg ville kontakte dem igen og fortælle at du muligvis er meget længere henne og hvis det stadig ikke nytter noget ville jeg kontakte min egen læge og få ham/hende til at kontakte dem. Og hvis de stadigvæk ikke mener at din tid skal rykkes ville jeg betale mig fra det i det private. Men forstår ikke rigtig hvorfor den ligger så sent til at starte med?

(En lille opklarende information pga. din tråd på min mave hvor du kalder skanningen for MD-skanning: Misdannelsesskanningen ligger omkring uge 18-20 og kaldes også gennemskanning eller 2. Trimesterskanning, men er en helt anden skanning end nakkefoldskanningen i 1. trimester) ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.