Baby på kandidaten i medicin AAU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.854 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej, jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring med at have eller få børn under kandidatuddannelsen i medicin på AAU?

Jeg er selv i gang med at læse medicin i Aalborg, men er i tvivl om det kan hænge sammen med børn og den store mængde klinik, der er på AAU's kandidat. Jeg er i tvivl om, hvorvidt der bliver tilstrækkeligt med tid til at læse ved siden af klinikken og samtidigt være en nærværende mor.

Jeg vil derfor høre, hvad jeres erfaring er med det, og hvad jeres overvejelser var.

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2023

Loubaby

Det kan det sagtens. Tonsvis af studerende får børn på både kandidat og bachelor. Jeg læser selv medicin på KU og det er meget udbredt og det virker som om folk trives med det. 
Måske spørg i et forum specifikt for dit medicinstudie. På KU har vi en kæmpe gruppe på tværs af semestre, har i en lignende på AAU? Medicinstudiet er jo anderledes end andre, da vi har en del klinik mm. på kandidaten. 
Jeg tænker indimellem åh nej det bliver hårdt med klinik, men de fleste kliniksteder har forståelse for at man har børn og vil ofte gerne være fleksible i det omfang de kan - så det er bare at forsøge at gøre det så nemt for sig selv som muligt, ved at snakke med ens vejleder og få tilrettelagt det så både afdelingen og du trives i det - især i de lidt længere klinikker. Ellers er der vel en kæreste/far som kan hente/bringe i de pressede perioder, så du kan få læst. En studerendes vilkår haha.
Jeg når selv at blive færdig med min bachelor inden barsel, og det skal nok gå. Fik mit første barn før jeg startede og det er bare læksikum at have små børn og være studerende. Meget fleksibelt og helt sikkert noget børnene gavner af, især når de er helt små. Så det er bare at komme i gang

Anmeld Citér

26. januar 2023

Anonym trådstarter

Okay, mange tak for dit svar - og for at få lov til at høre om dine gode erfaringer. 

Min bekymring omkring barn under studier ligger mest i at være i klinik 8-16 alle hverdage under hele kandidaten, og så skulle læse udover dette sammen med at skulle have et barn. Men tak for din besked - det er dejligt at høre, at det kan fungere, og giver mig helt klart mere blod på tanden til bare at springe ud i det

Anmeld Citér

26. januar 2023

Loubaby

Anonym skriver:

Okay, mange tak for dit svar - og for at få lov til at høre om dine gode erfaringer. 

Min bekymring omkring barn under studier ligger mest i at være i klinik 8-16 alle hverdage under hele kandidaten, og så skulle læse udover dette sammen med at skulle have et barn. Men tak for din besked - det er dejligt at høre, at det kan fungere, og giver mig helt klart mere blod på tanden til bare at springe ud i det

Wow - er i i klinik på hele kandidaten på AAU? Det tror jeg ikke vi er, men meget klinik ja. 
Jeg kan også få lidt stress ved tanken - især fordi min mand er sømand og dermed væk 4 uger af gangen. Det bliver et mareridt - men jeg har rigtig mange venner på kandidaten som siger at de nærmest ikke læser, fordi de lærer det i klinikken eller i den undervisning man har i klinikken. Så jeg håber jeg kan hutle mig igennem med minimal læsning, men det ER bare mange timer i klinik, især med små børn. Men som jeg forstår det, så klarer folk sig fint igennem og trives med det. 

Anmeld Citér

27. januar 2023

Tidra22

Nu læser jeg ikke medicin eller noget, men man kan jo sige, at hvis I får børn efter, så er du vel også meget på klinik i form af dit job. Altså, at praktiktiden jo egentlig klæder dig på til hverdagen? Eller er det helt forkert? 37 timers job er det også presset (for nogen) med børn, så jeg tænker ikke det bliver meget bedre når man er færdiguddannet

Anmeld Citér

27. januar 2023

Anonym

Bare gør det <3

Jeg har læst medicin på AAU, fik dog ikke børn under studiet men mange gjorde og var glade for det. Det kan godt være kandidaten virker noget tidskrævende, men du har også læsedage, og det er jo i det hele taget meget fleksibelt at studere (også på den kandidat) sammenlignet med det arbejdsliv der venter.

Det er lige før jeg tror du vil opdage at du bliver meget mere effektiv med den tid du har når du bliver mor, det er i hvert fald sådan jeg har haft det - og jeg tror at hvis jeg var blevet mor under studiet, var jeg også blevet en bedre studerende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.