Special skoler i Vejle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej. 

Måske nogen har kendskab til Vejle og det s special skoler. 

Jg prøver at undersøge hvad der kunne være af muligheder til en pige på 6 år. Som er skoleudsat frem til i år. Altså 1 år er hun skoleudsat. 

Hun skal have en skole som tilbyder meget få børn, som kan møde hende i hendes sanse motoriske forstyrrelser, emotionelle udfordringer. Selve indlæringen kognitivt fejler som sådan ikke noget. Men alle hendes sanseforstyrrelser gør hun ikke lærer tingene så hurtigt på alle punkter. 

Hun er testet via ppr. 

Hun bor lige nu ikke i Vejle, så jeg et bare nysgerrig på hvad Vejle måske ville kunne tilbyde. 

Der er taget kontakt til kommunen for at spørge, men jeg ønsker folk erfaringer �� 

Kom med jeres erfaringer ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2023

Cvbn

25. januar 2023

Igen

Profilbillede for Igen
Anonym skriver:

Hej. 

Jg prøver at undersøge hvad der kunne være af muligheder til en pige på 6 år. Som er skoleudsat frem til i år. Altså 1 år er hun skoleudsat. 

Hun skal have en skole som tilbyder meget få børn, som kan møde hende i hendes sanse motoriske forstyrrelser, emotionelle udfordringer. Selve indlæringen kognitivt fejler som sådan ikke noget. Men alle hendes sanseforstyrrelser gør hun ikke lærer tingene så hurtigt på alle punkter. 

Hun er testet via ppr. 

Hun bor lige nu ikke i Vejle, så jeg et bare nysgerrig på hvad Vejle måske ville kunne tilbyde. 

Der er taget kontakt til kommunen for at spørge, men jeg ønsker folk erfaringer �� 

Er hun visiteret til specialtilbud?

Anmeld Citér

26. januar 2023

Kastanje

Har I fået en sanseprofil lavet gennem PPR? Jeg ville med det du beskriver få hende sendt videre og decideret udredt. Du få ikke en visitation til en special skole uden en udredning…. Og du vælger heller ikke skole selv.

Anmeld Citér

26. januar 2023

Anonym trådstarter

Igen skriver:

Er hun visiteret til specialtilbud?

Ja det er hun �� 

Anmeld Citér

26. januar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Har I fået en sanseprofil lavet gennem PPR? Jeg ville med det du beskriver få hende sendt videre og decideret udredt. Du få ikke en visitation til en special skole uden en udredning…. Og du vælger heller ikke skole selv.

Hun er visiteret til special skole. Der er lavet test via ppr. Ikke en udredning. Da de vurdere det stikker i for mange retninger til det kan laves lige nu. Men det er planen det skal forsøges via psykiatrien. 

Anmeld Citér

26. januar 2023

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Anonym skriver:

Hej. 

Hun er testet via ppr. 

Mølholm Skole skulle have en ret god specialafdeling 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.