Indtagelse af Ingefær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej.

jeg ved endnu ikke om jeg er gravid. Men hvis jeg er vil jeg være i uge 3 nu. Mit spørgsmål lyder på. Jeg har nemlig muligvis indtaget en hel ingefær i en indisk madrette. Vil det påvirke fosteret hvis jeg nu er gravid? Er det for meget jeg har indtaget. Eller er det Ok? Jeg er nemlig lidt bekymret da der frarådes indtag af for meget ingefær og vil det betyde noget så tidligt i forløbet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2023

Anonym

Hej.

jeg ved endnu ikke om jeg er gravid. Men hvis jeg er vil jeg være i uge 3 nu. Mit spørgsmål lyder på. Jeg har nemlig muligvis indtaget en hel ingefær i en indisk madrette. Vil det påvirke fosteret hvis jeg nu er gravid? Er det for meget jeg har indtaget. Eller er det Ok? Jeg er nemlig lidt bekymret da der frarådes indtag af for meget ingefær og vil det betyde noget så tidligt i forløbet? 

NEJ!!! Det påvirker intet.

Hvad tænker du det skulle gøre?

Anmeld Citér

23. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tænker ikke at det har en betydning. Men en hel ingefær i en ret, det lyder også som meget? Ægget har jo knap sat sig fast endnu. 

Men det er rigtig nok at man anbefaler at holde igen med ingefær. Jeg mener det er noget med, at man ikke skal drikke ingefærshots dagligt, eller noget i den størrelsesorden. Så at spise en almindelig mængde i madretter gør ikke noget

Anmeld Citér

23. januar 2023

Anonym trådstarter

Nej det nok mere et styks ingefær hvad de her to tilsammen svare til. End en hel ingefær. Undskyld dårlig formulering.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. januar 2023

Anonym

Det anbefales også at udvise forsigtighed med ingefær i madlavning hvis man bruger rigtig meget normalt. Så fra nu af ville jeg skære ned hvis jeg var dig, men heller ikke slå mig selv i hovedet over det. Et normalt forbrug som smagsgiver i maden er ikke et problem.  Det der er med ingefær i store mængder i maden er at det kan virke blodfortyndende eller hormonforstyrrende. Det er kun ingefær shot og kost tilskud der decideret frarådes pga. risikoen for bl.a.  spontan abort. Så jeg tror du kan være helt rolig og evt. skrue ned for indtaget hvis du normalt spiser rigtig meget. Men ser ingen grund til helt at skære det væk fra din kost eller at være urolig for at der er sket nogen skade  det er jo meget tidligt så tænker ikke det kan have skadet noget nu. 

tilføjer lige at hvis det ikke engang er noget du spiser på daglig basis ville jeg slet ikke være urolig eller tænke mere over det

Anmeld Citér

23. januar 2023

Anonym

Når du ikke aner om du er gravid og du i teorien kun er + så ville jeg ikke være bekymret. Der er jo ikke noget endnu og hjerter slår jo ikke

Anmeld Citér

23. januar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

De første 9 - 10 uger lever fosteret af en blommesæk, så der får den ikke sin mad fra dig.

Så helt rolig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.