Ipsum skriver:
Nogen gode råd til, når man lige har købt et nyt hus, og der desværre er en trappe.
Et hus med en første sal.
Vi har en lille på snart 2 år og en stor på 5.
Den store bulrer fint op og ned af trappen.
Den lille vil altid kopiere storebror.
Og er også ret godt med motorisk, men jeg er jo panisk angst over for, at den lille skal falde ned af trappen.
Enhver form for låge, tror jeg de lynhurtigt kan lirke op.
Har I nogen tips til, hvordan jeg (når jeg er alene med børnene) kan gå i bad eller gå på toilettet uden at have åben dør, og være klar til at lave rullefald ud for at redde et barn, der styrter ned fra en trappe? 

Altså de der sikkerhedslåger kan en på to år jo ikke få op? Mange voksne skal lige lære mekanismen. Så er det ikke bare, at få købt 2 låger?
Vi bor i tre plan. Vi har låger på vores glatte trapper. Vores søn på snart 8, blev mega hurtig god på trapper. Vi tog lågerne af stille og roligt. De sidste (trappen ved hans værelse), tog vi af, da han var 4.
Nu er de på igen til lillesøster. Hun går selv med os i hånden. Og enten med sutsko på eller i bare tæer.
Vi har lavet trapperegler, som gælder alle:
Ingen leg, ingen løb, intet ophold på trappen, man lader ikke noget ligge på trinnene og hellere gå to gange end at fylde sine hænder med ting. Hvis man falder, er man lidt prisgivet.
Vh.