Fødselsdags gave til dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.181 visninger
15 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Vi er helt på var bund herhjemme med hvad vi skal give vores dreng der bliver 8 år her d. 1 februar  Det er dælme svært denne her gang! Og julen har jo ikke gjort det nemmere! 

Så kom gerne med alle jeres ideer inden jeg får stress over, at vi ikke har fået købt 1 eneste gave til ham enndu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Er det ikke nemmest at spørge drengen, om han går og ønsker sig noget? Og hvis han ikke rigtig ønsker sig noget, så er der måske ingen grund til at købe en hel masse? Man kunne eventuelt lave noget sammen i stedet for …  

Anmeld Citér

20. januar 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
StortOgSmåt skriver:

Er det ikke nemmest at spørge drengen, om han går og ønsker sig noget? Og hvis han ikke rigtig ønsker sig noget, så er der måske ingen grund til at købe en hel masse? Man kunne eventuelt lave noget sammen i stedet for …  

Han ønsker sig ikke noget

Anmeld Citér

20. januar 2023

Anonym

Fantastisk .

Så giv ham en oplevelse i gave. I stedet for legetøj han måske ikke gider eller bliver træt af efter kort tid. 

Anmeld Citér

20. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Omsorgsgiver skriver:

Vi er helt på var bund herhjemme med hvad vi skal give vores dreng der bliver 8 år her d. 1 februar  Det er dælme svært denne her gang! Og julen har jo ikke gjort det nemmere! 

Så kom gerne med alle jeres ideer inden jeg får stress over, at vi ikke har fået købt 1 eneste gave til ham enndu

vi har det på samme måde hver eneste fødselsdag og jul med alle 3 drenge..

det har hjulpet os at prøve at se på hvad fanger lige nu og så simpelthen tage til en af de kæmpestore BR der før var Toys R Us og så bare bruge 2-3 timer på at kigge og snakke..

selvom ham på 11 havde sagt at han ikke rigtig ønskede sig andet end spil til computeren så fandt vi alligevel noget til ham da han er vild med spillet Among Us og der var en plastikfigur som kunne lyse i mørket..

så hvad laver han når han er hjemme???

hvilke spil fanger ham på computeren???

har han interesse i Lego? eller synes han det er spændende med naturprojekter???

har I en have?, en altan?

Mine bedste ideer udfra mine egne drenge er:

Lego- specielt Minecraft har hittet i en del år

Spil på computeren/Tablet til de 2 små

Oplevelser- Biograftur med kun mor/far, svømmehal med kun mor/far

Fjernstyret biltur- hvor min mand tager ham og vores kammerat med i en kæmpestor skov og så er de væk hele dagen fra ca. 8.30-15.30 og bare hygger sammen i roligt tempo med madpakker der spises i mens de skifter batteri og går bilerne igennem..

Hyggedag-en dag hvor man får lov til at vælge ALT lige fra hvad man vil have at spise til alle måltider og til om der skal ses film eller spilles spil eller bare på legepladsen...

det var lige det jeg kunne finde på hvis ikke vi skal drukne i mere legetøj herhjemme...

Anmeld Citér

20. januar 2023

HilliHallo

Fag/fakta bøger (fx Sigurd Barret eller Sebastian Klein) 

Pung 

Onezie/badekåbe 

Krea (seneste her har været filt og fedtsten) 

Brætspil 

Professorterning 

Basketball 

Waveboard 

Anmeld Citér

20. januar 2023

Anonym

Oplevelser er fantastiske. 

Vores børn har af flere omgange fået oplevelser hvis de ikke lige har haft nogle ønsker. Vi har været til koncerter og stand up. Det har de været vilde med. 

Jeg havde også en shoppe/hyggeweekend med vores mellemste, da hun ikke ønskede sig noget. Hun var 9 år på det tidspunkt. Vi bookede hotel med morgenmad i Århus, shoppede, var ude at spise og bare kvalitetstid med hende - hun nød det og taler stadig om hvor hyggeligt det var. Det er 4 år siden nu. 

Vi er næsten altid på sommerferie når vores ældste har fødselsdag - så han får tit lov at bestemme dagen. Det har bl.a. været en tur i forlystelsespark for os alle sammen og bare hygge, spise masser af is og prøve en masse. Og så har han fået en lille gave, når det lidt er en fælles oplevelse. 

Anmeld Citér

20. januar 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Biograf billetter (i oplevelsesgave kort)

Funko!POP figur

Lego 

Hvis han spiller ps4 eller lign. så en voucher på 100 eller 200 kr. til spil

Anmeld Citér

20. januar 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Min brors dreng blev MEGA glad for det her i julegave:

https://kidsprint.com/vare/elecfreaks-starterkit-til-microbit-ultrabit/

Han er 8 år men kræver nok man som forældre er med på at lege med

Anmeld Citér

20. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvad med et årskort til et sjovt sted? Vores drenge får hvert år årskort til legohouse og er vilde med det. Eller en forlystelsespark eller dyrepark? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.