Når et barn bliver drillet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
10 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2023

Anonym trådstarter

Hvad ville I gøre i følgende situation? 

Min søn på knap 8 år, er blevet drillet af en klassekammerat. Han fortæller at vennen uprovokeret har drillet med min søns fars sygdom (min mand er alvorligt syg). 
Normalt kan de godt lege sammen, men vennen har før drillet min søn med at han sov med natble. 

Min første tanke var at kontakte drengens mor, som jeg snakker fint med. Og kort fortælle hvad der er sket, jeg har en klar fornemmelse af at hun ville tage det seriøst. 
Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl om, om det er bedre at lade det gå igennem klasselæreren? 

Jeg er selvfølgelig følelsesmæssigt påvirket, og vil bare have det stoppet, men samtidig er jeg bange for at gøre det værre for min søn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2023

Anonym

Jeg havde taget kontakt til moren, specielt hvis i kender hinanden privat. Ellers klasselæren

Anmeld Citér

18. januar 2023

Måskemor

Jeg synes der er forskel på, om det er systematisk drilleri, eller om det har været nogle få gange. Hvis det kun har været nogle få gange, ville jeg se om drengene ikke selv kunne løse det eller om det måske allerede er stoppet? Synes der er noget læring i, at man selv kan løse tingene, og ikke alt skal igennem voksne. 
Men det er klart, at hvis det bliver ved skal det stoppes. Jeg ville nok tage den med læreren, så han/hun kan være opmærksom på det i skolen.

Anmeld Citér

18. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er klart at det er ekstremt sårbart for jer som familie, der sikkert er massivt under pres. Og at din dreng bliver rigtig ked af det. Hvis der er tale om en enkelt “finke”, og hvis din dreng har mod på det, ville jeg prøve at opfordre og guide ham til at tale med sin ven om, at det han sagde, faktisk gjorde ondt. Det tænker jeg, som en anden skriver, at man kan lære rigtig meget af. Det er klart, at fortsætter det mere systematisk, så skal det helt klart stoppes af “de voksne” - og har du en fin relation til moderen, ville jeg klart tage den her  i første omgang og snakke med hende om en løsning - eventuelt sammen med drengene.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Jeg ville ringe til drengens mor og snakke med hende stille og roligt. Jeg ville i hvert fald som mor gerne have det at vide hvis min dreng drillede, da jeg ville tage det meget seriøst. Men jeg ville også gerne have mulighed for at høre min egen drengs version. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Jeg ville tage kontakt til den anden mor, og hvis det vil være meget unaturligt så klasselærer.

Hvis min datter kom hjem med det, ville det betyde at det var noget hun havde ruget over, da hun ikke selv kunne løse det. De ting hun selv har kunnet løse kommer ikke hjem, og når hun søger voksen kontakt og hjælp tager jeg det altid seriøst. (det er ikke for at sige det er den eneste måde, børn er forskellige, men min kommer som sagt først når hun selv har prøvet).

Hvis det var en mor jeg følte jeg kendte godt ville jeg gå til hende, men min datters klasselærer er så dygtig til at hjælpe med de her konflikter, og vil gerne være orienteret af hensyn til klassens trivsel, så derfor ville jeg nok snarere tage kontakt til hende.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad ville I gøre i følgende situation? 

Min søn på knap 8 år, er blevet drillet af en klassekammerat. Han fortæller at vennen uprovokeret har drillet med min søns fars sygdom (min mand er alvorligt syg). 
Normalt kan de godt lege sammen, men vennen har før drillet min søn med at han sov med natble. 

Min første tanke var at kontakte drengens mor, som jeg snakker fint med. Og kort fortælle hvad der er sket, jeg har en klar fornemmelse af at hun ville tage det seriøst. 
Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl om, om det er bedre at lade det gå igennem klasselæreren? 

Jeg er selvfølgelig følelsesmæssigt påvirket, og vil bare have det stoppet, men samtidig er jeg bange for at gøre det værre for min søn. 

Tag den med drengens mor, når du nu snakker fint med hende. Du ville sikkert også gerne selv vide det, hvis din søn gjorde noget lignende. Ydermere kan der jo være mere i historien, som din søn ikke har fortalt eller ikke har forstået. 
At gå direkte til læreren kunne godt blive opfattet negativt af drengens mor. 
Hvis det udvikler sig og/eller bliver noget tilbagevendende, vil det selvfølgelig kunne blive nødvendigt at involvere klasselæreren, men ikke som første skridt. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Jeg ville ringe til drengens mor og snakke med hende stille og roligt. Som jeg forstår snakker i   godt sammen så vil jeg personligt ikke have noget problem med af gøre det  så har hun også mulighed for og høre sin søns version. Da man som forældre ikke altid er til stede og derfor heller ikke ved præcis hvad der er foregået. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Soonmom

Hvis det er snak om et enkeltstående tilfælde, ville jeg ikke gøre noget, slet ikke hvis det er en dreng som han normalt leger med, så tænker jeg det nok har været lidt skænderier og det er hvad det er (selvfølgelig ikke noget man bør drille med).

Hvis det er flere gange. Ville jeg bare tage den med moderen hvis det er en jeg snakker med i forvejen, ser ingen grund til at klasselæreren skal involveres

Anmeld Citér

18. januar 2023

RB90

Jeg ville ringe til drengens mor. Har selv gjort det samme da der har været et par episoder omkring min datter og en anden pige i hendes klasse  Så længe man lader være med at anklage for meget. Det blev i hvert fald taget godt imod og hun var glad for jeg ringede dengang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.