Fadder hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.428 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2023

Anonym trådstarter

Vi skal til at afholde min søns dåb, men desværre skal der vælges mindst én gudfar og én fadder.. til min datters dåb valgte vi min mands søster som gudmor og tre af mine gode veninder som fadder. Desværre har de tre veninder ikke vist sig at være der særlig meget for mig i perioden som nybagt mor igen, specielt den ene. Vi er stadig veninder og de er inviteret til dåben, men hvad hulen gør man når man ikke har lyst til at have dem som faddere, men man skal vælge én. Jeg kan jo ikke bare vælge andre gode veninder ��‍����‍����‍��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Vi skal til at afholde min søns dåb, men desværre skal der vælges mindst én gudfar og én fadder.. til min datters dåb valgte vi min mands søster som gudmor og tre af mine gode veninder som fadder. Desværre har de tre veninder ikke vist sig at være der særlig meget for mig i perioden som nybagt mor igen, specielt den ene. Vi er stadig veninder og de er inviteret til dåben, men hvad hulen gør man når man ikke har lyst til at have dem som faddere, men man skal vælge én. Jeg kan jo ikke bare vælge andre gode veninder ��‍����‍����‍��

Hvorfor kan du ikke vælge andre gode veninder? 
et familiemedlem? Din mor? Din mands mor? Far? Søskende?

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Her var min kæreste gudfar og hans to søstre og min veninde faddere

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Der skal da ikke være en gudmor/gudfar? 
Min store søn har mine to søskende som faddere, min lille søn (stadig i maven) får et par af mine søskende og min tætte veninde som faddere. 

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor vælger i ikke fsmiliemedlemmer?  

da min søn blev døbt var min bror gudfar og min svigerinde, kusine og moster var faddere.

Men tænker også lidt. Er du meget troende eller er det mest for traditionen at dåben holdes? 
for fadderne har jo ikke som sådan nogen indflydelse. De er jo bare vidner til at barnet vokser op i den kristne tro hvis det skulle ske at du og din mand gik bort.

Derudover. Så skal i have mindst 2 faddere og maks 5  

Anmeld Citér

17. januar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

En af jer kan selv bære barnet så skal der ikke vælges en gudmor/-far.

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Kan i ikke også bare selv være faddere?

Anmeld Citér

17. januar 2023

Lje

Anonym skriver:

Selvfølgelig kan hvert barn have sit "eget sæt" faddere inkl. gudmor/gudfar. Der er ingen regler om genbrug

Og hvis en af jer selv bærer barnet, så er det jo reelt kun én anden person, I skal finde. Problem løst. 

Vh.

Anmeld Citér

17. januar 2023

Kastanje

Ingen behov for genbrug!

Anmeld Citér

17. januar 2023

Linlin2022

Mine tre børn har tre forskellige “sæt” faddere.

1. Veninde K & hans fars ven (som ikke har set ham siden dåben og drengen er 16 år ) - jeg bar

2. Veninde A & min lillebror - far bar

3. Veninde A og K - jeg bar (og veninde K’s far var præst)

jeg er selv fadder til begge min brors piger og til en 3. Venindes søn selvom hun ikke er til nogen af mine. 

Man vælger dem man synes! Der skal vist bare være 2 faddere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.