Kvalme bliver værre og værre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2023

Fryd10

Helt ny herinde… 
Førstegangs gravid, begyndte at få lidt on/off kvalme i starten af uge 7, men det har aldrig været rigtig slemt. Kom som regel i bølger, som et lyn fra en klar himmel. Jeg kastede aldrig op, men blev bare meget kvalm. 
i en periode fra omkring 8+0 til 9+4 kunne jeg næsten sætte mit ur efter hvornår kvalmen kom rullende. Og pludselig blev det bedre! Meget bedre  Indtil i går, 10+2, hvor jeg havde kvalme stort set konstant fra morgen til aften. Langt værre kvalme end de andre dage I dag er situaitonen indtil videre den samme. Jeg har 10-15 minutter af gangen hvor det er ok, og ellers sidder jeg bare stille og forsøger at lade være med at gagge

Jeg troede bestemt at kvalmen ville blive bedre jo længere jeg kom, eller i hvert fald ikke nødvendigvis værre. Er der nogen med lignende erfaringer derude? Det lykkes mig jo selvfølgelig at blive bekymret for om noget er galt… 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Stakkels dig

Der er ikke noget galt, men ingen kan desværre fortælle dig, hvornår det bliver bedre eller holder op

Jeg er i samme situation. Er 11+5 og weekenden var helt tosset med kvalme, efter at jeg egentlig troede det gik bedre. 
Men i dag går det meget bedre igen  

Medfølelse og god bedring herfra

Anmeld Citér

16. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tager du gravid-vitaminer? Nogle får nemlig kraftig kvalme af dem af en eller anden grund. Hvorfor ved jeg ikk. Så holdt op med at tage dem da jeg læste om det og sørgede for varieret kost og tog desuden aminojern, kalk og fiskeolie også. Sidstnævnte skal man stoppe med et par uger før termin. 

Nogle har også held ved at tage dem sammen med aftensmåltid i stedet for morgen, så det kan du oss prøve til en start 

Anmeld Citér

16. januar 2023

Fryd10

Minime2018 skriver:

Tager du gravid-vitaminer? Nogle får nemlig kraftig kvalme af dem af en eller anden grund. Hvorfor ved jeg ikk. Så holdt op med at tage dem da jeg læste om det og sørgede for varieret kost og tog desuden aminojern, kalk og fiskeolie også. Sidstnævnte skal man stoppe med et par uger før termin. 

Nogle har også held ved at tage dem sammen med aftensmåltid i stedet for morgen, så det kan du oss prøve til en start 

Ja, det gør jeg… og jeg begyndte at tage nogle nye i torsdags, så det lyder egentlig ret plausibelt  Tak! Jeg vil prøve at tage dem på et andet tidspunkt

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Kan anbefale klementiner, syrligt slik, toastbrød og en kold cola.

Husk at spise ofte. Jeg sov med en klementin i sengen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.