Bange for endnu en graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2023

Anonym trådstarter

Kære alle 

jeg har tidligere været gravid udenfor livmoderen for nogle år siden, hvor det blev opdaget, fordi jeg en aften pludselig fik stærke smerter og blev akut indlagt. Graviditeten gik heldigvis i sig selv igen, så ingen operation.

nu er jeg blevet gravid igen, og fik taget en blodprøve 4+3 som lyder på 363, hvilket er indenfor det normale, men synes bare det lyder så lavt.. da jeg var gravid udenfor livmoderen  var mit hcg på 230 samme tidspunkt, så jeg går bare og har ondt i maven over det og kan slet ikke falde til ro ((

nogen der har erfaringer de vil dele med mig? 

hilsen en der er så bange for at miste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvor langt er du nu?

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym

Jeg var gravid uden for livmoderen for 2 år siden. 

Jeg fik stærke smerter da jeg kun var 6 uger henne. På sygehuset var de sikker på det måske var blindtarmen, fordi smerten kun sad i højre side og fordi mit HCG steg fuldstændig normalt som ved almindelig graviditet. 

Der gik 3 dage hvor jeg on/off kontaktede dem med absurd mange smerter og det var først der de sendte mig ned på gynækologisk for at scanne mig, hvor de så kunne se graviditeten og blod i bughulen, så de fik travlt med operation. 

Så hos mig steg HCG som ved normal graviditet. 

Anmeld Citér

15. januar 2023

Mariadle

Jeg har ikke megen viden om graviditet uden for livmoderen, men kan bidrage med at mit HCG var 310 da jeg var 4+0 og at dette var ganske fint. 

Jeg håber på det bedste.

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym trådstarter

Hvor langt er du nu?

Jeg er 4+3 nu, blodprøven blev taget i går

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var gravid uden for livmoderen for 2 år siden. 

Jeg fik stærke smerter da jeg kun var 6 uger henne. På sygehuset var de sikker på det måske var blindtarmen, fordi smerten kun sad i højre side og fordi mit HCG steg fuldstændig normalt som ved almindelig graviditet. 

Der gik 3 dage hvor jeg on/off kontaktede dem med absurd mange smerter og det var først der de sendte mig ned på gynækologisk for at scanne mig, hvor de så kunne se graviditeten og blod i bughulen, så de fik travlt med operation. 

Så hos mig steg HCG som ved normal graviditet. 

Tak for svar, selvom det ikke giver mig ro i sindet. Men så er jeg i det mindste forberedt 

Anmeld Citér

15. januar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Kan du ikke snakke med lægen om din frygt?

Måske han/hun vil henvise til en tidlig scanning  eller du kan tage en selvbetalt.

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym

Dit hcg er flot, du kan ikke sammenligne hcg fra andre graviditer da det er så forskelligt skal du have målt igen? 

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Kan du ikke snakke med lægen om din frygt?

Måske han/hun vil henvise til en tidlig scanning  eller du kan tage en selvbetalt.

Lægen siger jeg er for tidligt henne til at kunne se noget ved en scanning endnu, så må pænt vente..  

Anmeld Citér

15. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dit hcg er flot, du kan ikke sammenligne hcg fra andre graviditer da det er så forskelligt skal du have målt igen? 

Jeg ved man ikke kan sammenligne.. men læser på nettet at andres hcg næsten er på 1000 samme tidspunkt som mig.. 

ja, jeg skal have ny blodprøve i morgen. Skal nok give Update 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.