Hende på 14 år, har været afsted på shopping sammen med hendes veninder, de sidste 3 år, hvor de er blevet kørt i centret eller op i byen.
Der er klare aftaler om, at man ska købe noget at spise/drikke, at hun feks ska købe det tøj hun "mangler" Noget betaler hun selv, noget betaler vi.
Der er et max beløb hun må bruge på gaver, til hendes veninder. Og sidst men ik mindst har der altid været klare regler for, hvor meget hun feks må bruge på slik, chips og sodavand.
De sidste på år, er hun også begyndt at gå i biografen, med hendes veninder. Mega hyggeligt.
Hende på 10, er begyndt at efterspørge shopping, med hendes veninder det sidste års tid. Her har aftalen været at jeg så sidder på en cafe, med en bog og drikker kaffe, mens de shopper. De ska alle have lyd på deres mobiltelefoner, og de SKAL svare når jeg ringer til dem.
Hun har fået feks 300 kr i pungen, og nogen af de penge ska bruges på mad/drikke. Mangler hun en bestemt t-shirt feks får hun penge med til at købe den. Også ved hun hvor mange penge hun på bruge på feks slik osv.
Fælles for begge mine piger er, at jeg stoler på at de opføre sig ordentligt og ik laver ballade. Samtidig er de også gode til at spare op til det de ønsker sig, og overvejer om det er noget de virklig mangler
vh Stine
Anmeld
Citér