Jer med tween - børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2023

Anonym trådstarter

Hvornår måtte jeres børn gå alene rundt i et stort shoppingcenter? (med penge/gavekort, som de kan bruge efter aftale) 

Her tænker jeg både på det scenarie hvor en voksen sidder på en cafe i centeret, og på at de er der helt alene og kun bliver bragt og hentet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min datter er 12, og hun var for første gang afsted sammen med en veninde før jul. Hun har ikke efterspurgt det tidligere - nok mest fordi pengene sidder rigtig godt fast på hende Men hun måtte såmænd gerne, hvis hun var kommet som 11-årig og havde spurgt 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Loubaby

Min søn er 12 og må gerne. Vi bor i København centrum så han er vant til at begå sig i diverse shoppingcentre (i den alder tager de også metro og s-tog selv, og bevæger sig på egen hånd rundt i byen, så ved ikke om bybørn måske “må” mere, hurtigere?) og jeg stoler på at han kan opføre sig ordentligt og ved hvad han må og ikke må. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min 12 årige må kun hvis jeg sidder på en cafe mens han går rundt. Tror godt han kunne alene uden at jeg sidder på café men han har epilepsi og jeg er mere tryg når jeg er i nærheden. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hende på 14 år, har været afsted på shopping sammen med hendes veninder, de sidste 3 år, hvor de er blevet kørt i centret eller op i byen.

Der er klare aftaler om, at man ska købe noget at spise/drikke, at hun feks ska købe det tøj hun  "mangler" Noget betaler hun selv, noget betaler vi.

Der er et max beløb hun må bruge på gaver, til hendes veninder. Og sidst men ik mindst har der altid været klare regler for, hvor meget hun feks må bruge på slik, chips og sodavand.

De sidste på år, er hun også begyndt at gå i biografen, med hendes veninder. Mega hyggeligt.

Hende på 10, er begyndt at efterspørge shopping, med hendes veninder det sidste års tid. Her har aftalen været at jeg så sidder på en cafe, med en bog og drikker kaffe, mens de shopper. De ska alle have lyd på deres mobiltelefoner, og de SKAL svare når jeg ringer til dem.

Hun har fået feks 300 kr i pungen, og nogen af de penge ska bruges på mad/drikke. Mangler hun en bestemt t-shirt feks får hun penge med til at købe den. Også ved hun hvor mange penge hun på bruge på feks slik osv.

Fælles for begge mine piger er, at jeg stoler på at de opføre sig ordentligt og ik laver ballade. Samtidig er de også gode til at spare op til det de ønsker sig, og overvejer om det er noget de virklig mangler vh Stine 

Anmeld Citér

13. januar 2023

Anonym

10 år og såmænd også uden jeg sidder på en cafe og venter. Hun kan sagtens finde ud af det.

Anmeld Citér

13. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min søn var i centeret med en fra klassen da fr jul. De er 11. 
De tog selv letbanen der ud og hjem. 

til daglig cykler han til og fra skole (i byen) eller tager bus og letbane hvis vejret er dårligt. Det har han gjort siden han var 9. 

Anmeld Citér

13. januar 2023

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min datter på 10 har gjort det siden i sommers, det skal dog siges vi bor tæt på centrum (Horsens) og hun kommer igennem byen hver dag på vej hjem fra skole. Hun har gået hjem selv i flere år, så kender byen ret godt. Bliver der noget kan hun jo ringe.

Anmeld Citér

13. januar 2023

Anonym

Kan se at jeg er lidt i undertal, men mine børn har ikke været afsted alene så tidligt som der ellers nævnes. Den ældste var 13, og mit barn på 11 har ikke været afsted endnu.

Vi bor i KBH, og der har været en del ballade med overfald på fx Fisketorvet. Derfor er jeg ikke specielt begejstret for at barnet på 11 kommer afsted før h*n er lidt ældre.

Anmeld Citér

13. januar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hvornår måtte jeres børn gå alene rundt i et stort shoppingcenter? (med penge/gavekort, som de kan bruge efter aftale) 

Her tænker jeg både på det scenarie hvor en voksen sidder på en cafe i centeret, og på at de er der helt alene og kun bliver bragt og hentet? 

10-11 år ca og med deres junior dankort eller kontanter. Men bor også i en stille og rolig mellem størrelse by. Tænker måske også det har noget at sige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.