Sove selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej alle! 

Jeg er interesseret i at høre, om andre har oplevet børn der nærmest kun ville sove ved mor, og hvad I har gjort? Vi har en pige på snart 5 måneder, som godt kan tage en skraber i barnevogn og autostol, men konsekvent vågner, hvis hun falder i søvn hos mor og bliver lagt eller bare er vågen, hvis hun bliver puttet andetsteds. 

Jeg er med på, at der er en masse tryghed og at det er sundt for begge parter. Det er som sådan heller ikke et problem, men det er ved at være hårdt for undertegnede og samtidig nægter hun nu sut og skal falde i søvn ved brystet. Så far kan heller ikke længere putte. Jeg tror generelt på, at alt er en fase, men denne fase har varet længe nu og er på sigt ikke holdbar af mange forskellige årsager. 

Jeg håber på, at der sidder nogle der måske har oplevet det samme og vil dele deres fif og erfaringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle! 

Jeg er interesseret i at høre, om andre har oplevet børn der nærmest kun ville sove ved mor, og hvad I har gjort? Vi har en pige på snart 5 måneder, som godt kan tage en skraber i barnevogn og autostol, men konsekvent vågner, hvis hun falder i søvn hos mor og bliver lagt eller bare er vågen, hvis hun bliver puttet andetsteds. 

Jeg er med på, at der er en masse tryghed og at det er sundt for begge parter. Det er som sådan heller ikke et problem, men det er ved at være hårdt for undertegnede og samtidig nægter hun nu sut og skal falde i søvn ved brystet. Så far kan heller ikke længere putte. Jeg tror generelt på, at alt er en fase, men denne fase har varet længe nu og er på sigt ikke holdbar af mange forskellige årsager. 

Jeg håber på, at der sidder nogle der måske har oplevet det samme og vil dele deres fif og erfaringer.

Alt er en fase . Men nogle faser er hårdere end andre. Og den der er virkelig hård for mor. 

Min datter sov klistret op af mig det første år af sit liv. De første 6 måneder kunne jeg ikke lægge hende fra mig. Hun gad heller ikke sut, men faldt også i søvn ved brystet. Far kunne heller ikke hjælpe. Men nu sover hun selv igennem hele natten i sin egen seng

Anmeld Citér

13. januar 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Sådan har begge mine piger været. Den mindste er stadig meget morsøgende og sover om natten klistret op og ned af mig, nu er hun over to år. 
Det er en mega hård periode! Jeg var ved nr et ved at gå agurk til sidst af aldrig bare at være mig. Jeg endte med at stoppe amning da hun var ni mdr da hun på det tidspunkt stadig ikke ville sove i barnevognen i længere tid end 30 min. Eller sove alene i sengen. 
Ved nr to har jeg hvilet mere i mig selv, men hun ville heller ikke sove i barnevogn. Valgte da hun var omkring de 9-10 mdr at kæmpe lidt mere for den barnevogn for ellers var det lur i mors arme.. ikke holdbart. Det har fungeret med amning ved siden af. Men en så hård periode!

Anmeld Citér

13. januar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej alle! 

Årh jeg husker det. Min søn og jeg sov mave mod mave. Med ham ovenpå mig de første 6 måneder af hans liv. Hvis jeg lagde ham fra mig så vågnede ham med det samme. Var heldig hvis jeg kunne få ham til sydover i barnevogn i bare en halv time. 
her hjalp det meget med en slyngevugge. Han sov i den indtil han begyndte at kunne vende sig i den. Så faldt han kun i søvn i den også kunne jeg rykke ham over i sengen bagefter. 
han brugte den til han var 2 år gammel 

havde den med alle steder når jeg var på besøg hos folk. 
ellers en vikle faldt han også i søvn i hvis jeg var ude. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.