Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
4 svar
7 synes godt om
11. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg var med min rigtig gode veninde til scanning for nylig og barnet viser sig at være dødt.

Dagen efter står jeg selv med en positiv test, hvad gør jeg?

Skal jeg fortælle det for at hun ikke føler sig “holdt udenfor” eller skal jeg vente?

Jeg har jo virkelig lyst til at dele nyheden men jeg vil ikke såre hende mere end hun er i forvejen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg var med min rigtig gode veninde til scanning for nylig og barnet viser sig at være dødt.

Dagen efter står jeg selv med en positiv test, hvad gør jeg?

Skal jeg fortælle det for at hun ikke føler sig “holdt udenfor” eller skal jeg vente?

Jeg har jo virkelig lyst til at dele nyheden men jeg vil ikke såre hende mere end hun er i forvejen

Årh den er godt nok svær. 

jeg tror jeg ville give hende lidt plads og vente med at sige det lidt endnu. En uges tid eller to 

Anmeld Citér

11. januar 2023

caro_93

Stort tillykke med graviditeten

Jeg ville også vente et par uger, og så sikre mig på bedste vis at hun ikke får det at vide på anden måde.

Når du fortæller hende nyheden, ville jeg sige, at jeg ville kunne forstå hvis hun har brug for at trække sig lidt i relationen for en periode. Det vil gøre det nemmere for begge parter, kunne jeg forestille mig

Anmeld Citér

11. januar 2023

Darling

Jeg ville lige vente lidt og skrive en SMS i stedet for at sige det face to face, vi har stået i en lignende situation og der mødte de op her hjemme for at fortælle at de ventede sig. Jeg synes det havde været bedre hvis de havde skrevet det for så kunne jeg bedre udtrykke mig og blive ked af det i fred og ro.

Anmeld Citér

11. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg har desværre været din veninde i mange år, og jeg ville absolut foretrække at få besked med det samme, gerne helt udramatisk og på sms, med forståelse for at det var skide svært og kunne give mig brug for luft og plads til at trække sig om nødvendigt. Det to værste ting er dels at føle sig uinformeret og dels at blive sat i situationer hvor man “forventes” at vise glæde eller engagement på andres vegne, når egen verden er sunket i grus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.