Hvornår skal jeg sige det på jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
3 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er gravid i 9. uge og er fortsat i prøvetidsperiode på mit nye arbejde. Jeg er 2. Gangsgravid og denne gang vokser min mave virkelig hurtigt. Man kan allerede virkelig se det på mig og jeg går og har svært ved at skjule det. Forsøger mig med store sweatere og at suge maven lidt ind, men det er lidt frustrerende at skulle gå og tænke så meget over at skjule det. Jeg er derfor meget i tvivl om hvornår jeg skal sige det på jobbet. Jeg har prøvetidssamtale om halvanden uge og overvejer lidt at sige det i den sammenhæng. Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2023

Anonym

Du har ikke pligt til at sige noget til arbejdsgiver før 3 mdr inden din termin. 
Du kan jo faktisk bare have taget lidt på over julen  

Anmeld Citér

11. januar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville sige det, men kan også bedst lide åbne kort.

Da jeg var gravid med nr. 2 fortalte jeg til jobsamtale at jeg var gravid - og fil jobbet alligevel

Anmeld Citér

11. januar 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det lyder som om du helst vil sige det, så synes da klart du skal gøre det og så fortæl at du lige sender en mail med nogle vigtige datoer så de ikke skal huske på det

Så kan du evt i forlængelse af mødet skrive en mail i stil med "tak for mødet tal for mødet. Som vi snakkede om er min termin lige nu xx. Efter skanning d. y/y får jeg den endelige termin"

Hvis du er nervøs for evt fyring skal du bare vide, at du er bedre stillet i prøveperioden hvis du har informeret om graviditeten. Så kan de ikke bare opsige dig uden grund eller "fordi det ikke er et match". De skal aktivt bevise at det ikke er pga graviditeten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.