Flakkende øjne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.807 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2023

McVinther

Kære alle

Min datter er idag 14 dage, og har siden 3 døgns alderen haft flakkende øjenbevægelser i form af kortvarige, synkrone øjenbevægelser og de er oftest op/ned, alternativt fra side til side. Det optræder 1-2 gange dagligt og har en varighed på ca. 1-2 sekunder.

Tænker selv det er et mildt tilfælde af nystagmus. Har både snakket med sundhedsplejerske, læge og øjenlæge.

Jeg ville høre om nogen har oplevet noget lignende? Og gerne om hvordan det er gået for dit barn med tiden?

På forhånd mange tak for jeres svar ����❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2023

Anonym

Hvad sagde fagfolkene?  

Mine børns øjne har også gjort sådan. Men det er jo også meget naturligt at de bevæger øjnene i ryk når de er så små. Fordi de skal lære at fokusere og øjet er en muskel som skal trænes og øves før den kan bruges helt glidende. Ligesom at de også ofte flytter hovedet lidt ukoordineret når de lærer at løfte det og også går lidt stift og i ryk i starten. Jeg ville ikke være nervøs. Det stoppede ret hurtigt ved mine men jeg lagde ikke mærke til præcis hvornår. 

Anmeld Citér

11. januar 2023

McVinther

Der har været mange bud - bl.a refleksbetinget og overaktivt umodent nervesystem.  Samlet har alle sagt at de ikke tænker det er noget farligt umiddelbart.

Det er beroligende for mig at du har oplevet noget lignende, og at dine børn er vokset fra det . Kan du huske om det var indenfor første år? Eller præcisere tidsperioden en smule?

På forhånd tak ��

Anmeld Citér

11. januar 2023

Anonym

McVinther skriver:

Der har været mange bud - bl.a refleksbetinget og overaktivt umodent nervesystem.  Samlet har alle sagt at de ikke tænker det er noget farligt umiddelbart.

Det er beroligende for mig at du har oplevet noget lignende, og at dine børn er vokset fra det . Kan du huske om det var indenfor første år? Eller præcisere tidsperioden en smule?

På forhånd tak ��

Ja det var i hvert fald indenfor det første halve år, hvis ikke de første måneder. Da de blev bedre til at fokusere på kort og lang afstand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.