Eksperthjælp: Blødning under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.726 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. januar

Rikke Nielsen

Hej.
Jeg er 10+4 og har blødt meget i løbet af dagen. Har lidt murren, men ellers ingen smerter. Jeg er blevet scannet i uge 7 (tryghedsscanning) 9 (brunt udflåd) og nu her i uge 10. Baby vokser og har masser af fine bevægelser. De kan ikke finde en forklaring på hvorfor jeg bløder. Min livmoderhals er lukket, men de kan se, der er lidt blod inde i livmoderhalsen.
Blødningen tager ikke til, men stopper ikke. Derfor er jeg rimelig bekymret.
Tænker ikke at det er normalt at bløde, man kan du komme med nogle beroligende ord?0
Mvh
Emma

Rikkes svar

Kære Emma

Tillykke med graviditeten og dejligt at dine scanninger viser at alt ser fint ud hos den lille ny.

Blødning som dine kan ofte stamme fra vores sarte slimhinder, som kan briste og give mindre friske blødninger efterfulgt at brunligt udflåd. 

De små bristninger kan ske helt spontant, efter samleje eller hvis man døjer med hård mave og derfor må presse lidt mere når man skal af med afføring. Der sker som regel ikke noget ved at have disse små blødninger, men de giver helt naturligt en masse bekymring.

Det er rigtig godt at du er blevet scannet, så man ved at dine blødninger ikke har noget med fosteret at gøre. Skulle man bløde og ikke har fået en scanning, så er det altid godt, enten at få en scanning for at se liv, eller få målt at ens HCG stiger som det skal.

Ønsker dig en dejlig graviditet.

Mange hilsner Rikke

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.