Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. januar 2023

Mariadle

Hej godtfolk 

Vi står i den situation, at vi inden alt for længe skal til at investere i en ny autostol, da baby vokser i raketfart. Jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i, og har flere gange tænkt, at nu havde jeg fundet den "perfekte"

Jeg vil derfor høre hvilke I har/har haft og hvilke I kan anbefale. Jeg synes ikke umiddelbart mine krav er mange, udover at sikkerheden selvfølgelig skal være i top og den gerne må være nem at betjene samt med isofix montering. 

Er det bedst at gå efter en 9-18 eller 9-36 kg? Er det mest praktisk med 360 graders rotation? Det skulle eftersigende være bedst med en bagudvendt stol frem til 4 år, hvad har I andre gjort jer af tanker/erfaringer herom?

God dag! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2023

AnoMor

Mariadle skriver:

Hej godtfolk 

Vi står i den situation, at vi inden alt for længe skal til at investere i en ny autostol, da baby vokser i raketfart. Jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i, og har flere gange tænkt, at nu havde jeg fundet den "perfekte"

Jeg vil derfor høre hvilke I har/har haft og hvilke I kan anbefale. Jeg synes ikke umiddelbart mine krav er mange, udover at sikkerheden selvfølgelig skal være i top og den gerne må være nem at betjene samt med isofix montering. 

Er det bedst at gå efter en 9-18 eller 9-36 kg? Er det mest praktisk med 360 graders rotation? Det skulle eftersigende være bedst med en bagudvendt stol frem til 4 år, hvad har I andre gjort jer af tanker/erfaringer herom?

God dag! 

Jeg skiftede ril Cybex Pallas S-Fix da min søn voksede ud af babystolen. 
Den har jeg været mega glad for i alle årene. Han er 7 nu og sidder stadig i den. 

Anmeld Citér

9. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Vi har brugt Britax Rømer Advansafix IV R  siden han var 7-mrd gammel. Den er langtidsholdbar, da den kan laves om i takt med barnet vokser. Den kan tippes når der skal soves lur, der er isofix og vaskbart siddebetræk. Vi har nemt lavet den fra kategori 1, til 2 og nu til kategori, hvor han er 4,5 år og blot er spændt fast med alm sele. 

Jovist der er komfort i når den kan drejes, men har altid haft den holdning, at jo flere funktioner og teknik der er, jo mere kan der gå i stykker og vi har ikke savnet det. Og han sad kun bagudvendt til han kom over i denne stol og der har vi altså ikke fulgt anbefalingerne, da 1) når man kører alene er det virkelig svært at måske trøste eller give sut/bamse eller snack når barnet sidder med ryggen til. Og  2) det er da møg kedeligt at sidde med ryggen til det hele når man er stor.. 

Vil til hver en tid anbefale den. 

Anmeld Citér

9. januar 2023

BG17

Profilbillede for BG17

Vi har Cybex Sirona med drejefunktion, som vi er rigtig glade for. 

Anmeld Citér

9. januar 2023

Lje

Mariadle skriver:

Hej godtfolk 

God dag! 

Vi købte i efteråret den nye Cybex Anoris T iSize. Den har fået virkelig gode anbefalinger og testresultaterne er strålende. Den er let at montere/flytte rundt på og vores datter sidder virkelig, virkelig godt i den. 

https://www.alt.dk/boern/testvinderen-cybex-anoris-t-i-size--revolutionerende-autostol-med-integreret-airbag

Vh.

Anmeld Citér

9. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har haft en Cybex Sirona. Jeg ville aldrig gå fra en babystol og til en fremadvendt stol. Sikkerhed frem for alt. Det er langt mere sikkert at sidde bagud når man stadig er lille og hovedet vejer forholdsvis meget ifht kroppen og nakken ikke er så stærk.  Denne kan vendes frem når barnet er stort nok til det, og kan drejes så man lettere kan sætte barnet ind 

Det ville da være nemt at købe én fra 9-36 kg, men jeg vil hellere købe en god og sikker stol til de helt små og så købe en stol til 18-36 kg senere. De er jo heldigvis heller ikke så dyre

Anmeld Citér

9. januar 2023

Tip!

Når min søn bliver så stor at han vokser ud at baby autostolen skal han helt klart have en drejbar fra cybex. Jeg har en lille bil (Peugeot 108). det har været noget værre makværk at få min niece ind og ud af en gammel Rømer stol. 
Det skåner både min ryg, min bil får mindre skrammer og på et tidspunkt kan han selv kravle ind/ud af den. Han skal sidde bagudvendt så længe som muligt. 

Anmeld Citér

10. januar 2023

Mariadle

Tak for jeres respons. Vi er endt med at købe en Cybex Sirona og håber at vi, mest af alt baby, bliver glade for den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.