Skolebus hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2023

Anonym trådstarter

Mine børn skal flytte skole, og der er mulighed for at tage en bus. Min søn har et stort ønske om at tage bussen selv, men jeg ved ikke rigtig om jeg er så tryg ved det endnu. Jeg tror ikke der er tale om en "skolebus", det er vist en helt almindelig busrute, men selvfølgelig med andre børn. Hvor gamle var jeres da de begyndte at tage bussen selv? Mine børn bliver 8 år i februar, det er en rute på 12 minutter og de skal gå ca. 200 meter ned til stoppestedet. Jeg vil gerne have de venter til efter sommer, men hvad gør I andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min den store var 9 - her er der tale om bybus og bytrafik han skulle færdes i. Havde vi boet et mindre trafikeret sted, havde jeg sagtens kunne sende ham afsted som 7-8 årig. Og da især hvis der er andre fra samme skole med ☺️

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym

Jeg tog selv bussen sammen med min bror da jeg var 8 og han 6

Det var landistrikt, få stop, bussen stoppede lige ved skolepatruljen

Min ældste er 6 og tænker vi begynder at træne det snart så hun kan tage bussen selv efter ferien (der hun bliver 7)

Hun skal køre ca 20 minutter og gå 400meter til bus ad landevej og 400 meter fra bus til skole (skolen ligger i byen og hun skal over 4-5lyskryds)

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym

6 år. Det var den eneste mulighed for transport. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

AnoMor

Tænker det afhænger meget af barnet. Hvis han selv er tryg ved det og kan følges med andre børn. Så ville jeg ikke se problemer med der nu. 

min egen søn på næsten 8 år ville ikke kunne gøre det nu. Han er nemlig ikke engang tryg ved at gå fra parkeringspladsen og ind på skolen selv endnu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.