Forsat svangerskabsforgiftning , 7 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
4 svar
1 synes godt om
7. januar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg er mor til en lille pige på 7 måneder. Graviditeten var sådan set god, men jeg fik desværre svangerskabsforgiftning i slutningen. Jeg blev meget syg af det, jeg er fortsat på blodtryksnedsættende medicin. 
efter fødslen har jeg oplevet at jeg i større grad bliver syg - forkølelse, omgangssyge mv. jeg var før ALDRIG syg. 
Hvordan har i andre med svangerskabsforgiftning haft det efter fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er min datter hele 14 år plus det løse, så det er lige et par dage siden, jeg havde svangerskabsforgiftning

Men jeg fik SF i uge 34+ og aks, fordi mit blodtryk lå på 200 over 180, og mine organer var begyndt at sætte ud. 

Jeg kom på blodtryksmedicin ca 6 mdrer efter fødslen, fordi mit blodtryk, bare ik rigtig ku finde ud af at falde igen, af sig selv.

Det betød også at da vi sku ha nr 2 baby, at jeg sku igennem en del undersøgelser, blodprøver osv. Også kom jeg på noget andet medicin, som man godt må tage under en graviditet. Efter nr 2 graviditet, kom jeg så tilbage på mit gamle medicin igen. 

Det har været lidt noget bøvl i perioder, fordi jeg ik har ku tåle medicinen, og derfor har været på forskellige slags, da jeg fik bivirkninger. Nu får jeg 2 forskellige slags, og det virker. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg er også på blodtryks medicin, og min datter er fra august ‘19. Mit blodtryk var normalt inden graviditet samt i ca 1/2 delen af graviditeten.

Fik SSF og fødte ved aks i uge 30+4.

Men om jeg er mere syg nu end før, ved jeg ikke rigtigt. De vira der er i omløb er nu, er nogle sejlivede nogle. De hænger ved og kræver virkelig noget af immunforsvaret. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Tak for jeres svar! Jeg har haft svangerskabsforgiftning i begge graviditeter, men den sidste omgang var simpelthen så voldsom. Jeg har eb oplevelse af at min krop på en eller anden måde ikke er helt sig selv endnu. Måske er tidens vira bare mere voldsomme pga nedlukning og corona. 

Jeg er forsøgt trappet ud af medicin 2 gange, desværre er mit blodtryk steget med det samme igen. Min læge talte lidt om sidste gang at det kunne tyde på at jeg måske skal fortsætte med det for altid. Lidt træls da jeg også har lidt med stofskiftet. Erkendelsen af at kroppen måske ikke er helt så stærk som tidligere. 

Igen, mange tak for svar! 

Anmeld Citér

7. januar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
havudsigt skriver:

Tak for jeres svar! Jeg har haft svangerskabsforgiftning i begge graviditeter, men den sidste omgang var simpelthen så voldsom. Jeg har eb oplevelse af at min krop på en eller anden måde ikke er helt sig selv endnu. Måske er tidens vira bare mere voldsomme pga nedlukning og corona. 

Jeg er forsøgt trappet ud af medicin 2 gange, desværre er mit blodtryk steget med det samme igen. Min læge talte lidt om sidste gang at det kunne tyde på at jeg måske skal fortsætte med det for altid. Lidt træls da jeg også har lidt med stofskiftet. Erkendelsen af at kroppen måske ikke er helt så stærk som tidligere. 

Igen, mange tak for svar! 

Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg ik har været mere eller mindre syg, efterfølgende

Men mit blodtryk bliver aldrig normalt igen. Og jeg mærker ik noget til mit blodtryk, så længe jeg bare tager mine piller Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.