Konfirmationsbidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.770 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg skal holde konfirmation for mit barn, og er blevet rådet til at søge bidrag gennem familieretshuset af en bekendt, da far ikke betaler noget (han vil dog heller ikke med til vores fest). Denne bekendte har selv søgt, men det ligger 15 år tilbage, så tingene har måske ændre sig?

Jeg har været inde på Familieretshusets hjemmeside, og jeg kan ikke få lov at gå videre til den aller sidste boks. På ingen måde. Så jeg kan kun annullere min ansøgning

Jeg har fælles forældremyndighed, og jeg tror, at jeg alene af den grund, ikke kan søge det? 

Er der nogen af jer, som for nylig (inden for de sidste par år) har søgt, og godt kunne søge?

Hvad var jeres situation, hvad var bidragets størrelse på og hvornår fik I det VS hvornår I søgte?

Der kan svares anonymt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2023

Anonym trådstarter

Hvis det ikke lykkes, overvejer jeg konfirmationslegater, men det er en jungle.

Kan I anbefale nogle her?

Anmeld Citér

7. januar 2023

Anonym

Altså fraskriver far sig alle former for at afholde en konfirmation for jeres barn? Eller tage denne med på en ferierejse i forbindelse med konfirmationen? 

Men du kan godt søge konfirmationsbidrag selvom I har fælles forældremyndighed. Dog bliver barnefaderen også partshørt og kan gøre indsigelse, hvis han fx holder en fest for barnet i tæt forbindelse med konfirmationen. 

https://familieretshuset.dk/foraeldreansvar/foraeldreansvar/boernebidrag/fastsaettelse-af-konfirmationsbidrag-foraelder-plus-faelles

Her kan du søge bidraget. 

I forhold til legater m.m. kan jeg ikke svare dig. 
Jeg søgte konfirmationsbidrag sidste år, men fik så afslag fordi barnefaderen i “sidste øjeblik” valgte at holde en lille sammenkomst for barnet. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså fraskriver far sig alle former for at afholde en konfirmation for jeres barn? Eller tage denne med på en ferierejse i forbindelse med konfirmationen? 

Men du kan godt søge konfirmationsbidrag selvom I har fælles forældremyndighed. Dog bliver barnefaderen også partshørt og kan gøre indsigelse, hvis han fx holder en fest for barnet i tæt forbindelse med konfirmationen. 

https://familieretshuset.dk/foraeldreansvar/foraeldreansvar/boernebidrag/fastsaettelse-af-konfirmationsbidrag-foraelder-plus-faelles

Her kan du søge bidraget. 

I forhold til legater m.m. kan jeg ikke svare dig. 
Jeg søgte konfirmationsbidrag sidste år, men fik så afslag fordi barnefaderen i “sidste øjeblik” valgte at holde en lille sammenkomst for barnet. 

Ingen afholdelse, ingen rejse eller andet. Han vil højest give hende en gave, dog ved jeg ikke om han gør det, men andet ville være mærkeligt. Han har ikke planer om noget, de har ej heller nogen familie på fars side. Men om han vil undgå at betale, ved i sidste øjeblik at holde "et eller andet" kunne godt ligne ham. 

Det er samme sted jeg var inde, men jeg kan ikke komme videre til sidste boks/trin som er opsummering. Så jeg må bare opgive at indsende den. Jeg forsøgte at lave mine svar om til nogle forkerte ting, i et forsøg på at se, om det sendte mig videre, og så ville jeg nortere mit svar i kommentar om, at det ikke virkede, og at jeg måtte trykke forkert. Men ej heller det virkede. Ellers skulle det være fordi hjemmesiden ikke virker optimalt lige nu. 

Anmeld Citér

7. januar 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Gør du det fra en telefon eller computer? Har før oplevet at sådan nogle ting fungerer bedst via en computer. Har ikke forstand på hvordan man søger bidrag, men jeg er også af den overbevisning at du kan søge det selvom I har fælles forældremyndighed. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ingen afholdelse, ingen rejse eller andet. Han vil højest give hende en gave, dog ved jeg ikke om han gør det, men andet ville være mærkeligt. Han har ikke planer om noget, de har ej heller nogen familie på fars side. Men om han vil undgå at betale, ved i sidste øjeblik at holde "et eller andet" kunne godt ligne ham. 

Det er samme sted jeg var inde, men jeg kan ikke komme videre til sidste boks/trin som er opsummering. Så jeg må bare opgive at indsende den. Jeg forsøgte at lave mine svar om til nogle forkerte ting, i et forsøg på at se, om det sendte mig videre, og så ville jeg nortere mit svar i kommentar om, at det ikke virkede, og at jeg måtte trykke forkert. Men ej heller det virkede. Ellers skulle det være fordi hjemmesiden ikke virker optimalt lige nu. 

Du kunne måske ringe til dem? Og fortælle du ikke kan komme videre på siden og bliver oplyst om hvilke muligheder, du har.

Anmeld Citér

9. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kunne måske ringe til dem? Og fortælle du ikke kan komme videre på siden og bliver oplyst om hvilke muligheder, du har.

Ja, det lyder som en god ide, det havde jeg ikke overvejet - tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.