Erfaringer IVF, tynd slimhinde og adonemyose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Undskyld på forhånd for det lidt lange indlæg 

Vi har været i IVF behandling det seneste års tid og er nu endelig nået til ægoplægning. Vi har 3 befrugtede æg i fryseren (1 stk. 5-dags blastocyst med scoren 4AA og 2 stk. 6-dags blastocyster med scorerne 4AA og 4BB). 

Problemet er at min slimhinde har svært ved at nå en tykkelse på de 7 mm de helst ser når ægget skal lægges tilbage (her 6 dage før ægoplægning er den på 5,6 mm). Dette skyldes formentlig en udskrabning jeg fik efter en MA for 2 år siden og som har jeg gjort at jeg måske har nogle sammenvoksninger i livmoderen - også kaldet adenomyose (det er i hvert fald fertilitetslægens terori), derfor fik vi i dag valget om at fortsætte og få lagt æg tilbage i næste uge eller stoppe behandlingen midlertidigt for at få underlivsundersøgelse og evt opereret sammenvoksningerne ud, som højst sandsynlig vil skabe større chance for graviditet, men som også skubber vores projekt måske et halvt år frem i tiden. 

Vi valgte det første. Og går det ikke vil vi gå videre med underlivsundersøgelse og operation. 

Til ægoplægningen i næste uge vælger de selvfølgelig det bedste æg, som er 5-dags blastocysten. Dermed har vi kun 6-dags blastocysterne tilbage. 

Jeg har brug for en masse solstrålehistorier fra andre der har været lidt af det samme igennem:

- opnået graviditet på tynd slimhinde

- opnået graviditet på 6-dags blastocyster

- har adonemyose

- har fået opereret sammenvoksninger ud af livmoderen 

Tak for at læse med så langt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2023

Anonym

Tami skriver:

Undskyld på forhånd for det lidt lange indlæg 

Vi har været i IVF behandling det seneste års tid og er nu endelig nået til ægoplægning. Vi har 3 befrugtede æg i fryseren (1 stk. 5-dags blastocyst med scoren 4AA og 2 stk. 6-dags blastocyster med scorerne 4AA og 4BB). 

Problemet er at min slimhinde har svært ved at nå en tykkelse på de 7 mm de helst ser når ægget skal lægges tilbage (her 6 dage før ægoplægning er den på 5,6 mm). Dette skyldes formentlig en udskrabning jeg fik efter en MA for 2 år siden og som har jeg gjort at jeg måske har nogle sammenvoksninger i livmoderen - også kaldet adenomyose (det er i hvert fald fertilitetslægens terori), derfor fik vi i dag valget om at fortsætte og få lagt æg tilbage i næste uge eller stoppe behandlingen midlertidigt for at få underlivsundersøgelse og evt opereret sammenvoksningerne ud, som højst sandsynlig vil skabe større chance for graviditet, men som også skubber vores projekt måske et halvt år frem i tiden. 

Vi valgte det første. Og går det ikke vil vi gå videre med underlivsundersøgelse og operation. 

Til ægoplægningen i næste uge vælger de selvfølgelig det bedste æg, som er 5-dags blastocysten. Dermed har vi kun 6-dags blastocysterne tilbage. 

Jeg har brug for en masse solstrålehistorier fra andre der har været lidt af det samme igennem:

- opnået graviditet på tynd slimhinde

- opnået graviditet på 6-dags blastocyster

- har adonemyose

- har fået opereret sammenvoksninger ud af livmoderen 

Tak for at læse med så langt

Jeg har fået fjernet en sammenvoksning I livmoderen. Den kom som følge af en voldsom infektion efter en perforeret livmoder, ved en udskrabning pga MA. Jeg har lige fået et barn og blev gravid I første forsøg med ivf. Efter jeg blev opereret for sammenvoksningen, fik jeg østrogen. Jeg var kun nr. 2 på det hospital, der fik den behandling efter den type operation. Men der er jo en risiko for sammenvoksninger kommer igen, men det skulle østrogenen forhindre. Har efterfølgende fået en kikkertundersøgelse af livmoderhulen og hos mig kan man ikke se der nogensinde har været en sammenvoksning.

Anmeld Citér

7. januar 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Andre der har solstrålehistorier de vil dele?  Eller bare generelt nogle der har stået med nogle af de samme udfordringer, som vil fortælle om deres erfaringer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.