Anonym skriver:
Hej
Er der nogen der har fået en menisk skade i knæet ?
hvor lang tid havde I ondt og kunne I træne det væk eller blev i opereret ?
Og havde I et støttebind til knæet ?
Er kommet til skade med knæet ved ski løb for et stykke tid siden.
er i gang ved behandlere, men ville lige høre Jeres erfaringer.
det gør ondt når jeg bøjer knæet eller har sat eller stået stille i noget tid. Men kan sagtens finde stillinger hvor det ikke gør ondt. Hvordan var Jeres ?
Jeg havde en menisk skade i mit ene knæ, som endte med at skulle operereres, da knæet ligesom låste, som betød at jeg ikke kunne strække det ordenligt, uden jeg fik fat om knæskallen imens - pænt belastende når det skete mens jeg kørte bil. Derudover havde jeg dagligt mange smerter. Det viste sig under operationen, at menisken ikke var så beskadiget som man troede, men der var en del gammelt arvæv fra tidligere skader (har dyrket kampsport).
Jeg var så uheldig, at jeg blev opereret 14 dage før end landet lukkede ned første gang pga. corona, så jeg fik aldrig optimal genoptræning, men skulle selv sørge for det - og det blev primært, at cykle på motionscykel. I dag låser knæet ikke mere, og smerterne er betydeligt mindre - men husk mit viste sig primært at være arvæv, der "blot" skulle renses bort.
Har du prøvet at få lagt en blokade - det fik jeg en enkelt gang, og det gav mig en mindre pause fra smerterne i ca. 3 uger.
Jeg har ladet mig fortælle, at en menisk er ligesom en elastik, og bliver den først "slap" eller flosset, så kan den ikke selv komme sig, og derfor skal man undertiden opereres.
Anmeld
Citér