Forældre til børn med særlige behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2023

Anonym trådstarter

Ved i, om der findes nogle netværk eller lignende til forældre af børn med særlige behov? Vores søn på fem har ikke en diagnose, ved ikke om han får det en dag. Men han har nogle meget store sanseintegrationsvanskeligheder og andre vanskeligheder, der påvirker vores familie i en grad, hvor jeg seriøst føler jeg snart går ned med stress..

Men ud over min mand synes jeg ikke, der er nogen at tale med om det.. Vi kører forløb med en ressourcepædagog i børnehaven, der er sindssygt dygtige på det specialpædagogiske og hun rådgiver ift både børnehave og hjem en gang om måneden og hjælper dem i det daglige. Han er desuden lige blevet skoleudsat. 

Men jeg er så presset og mangler en ventil.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ved i, om der findes nogle netværk eller lignende til forældre af børn med særlige behov? Vores søn på fem har ikke en diagnose, ved ikke om han får det en dag. Men han har nogle meget store sanseintegrationsvanskeligheder og andre vanskeligheder, der påvirker vores familie i en grad, hvor jeg seriøst føler jeg snart går ned med stress..

Men ud over min mand synes jeg ikke, der er nogen at tale med om det.. Vi kører forløb med en ressourcepædagog i børnehaven, der er sindssygt dygtige på det specialpædagogiske og hun rådgiver ift både børnehave og hjem en gang om måneden og hjælper dem i det daglige. Han er desuden lige blevet skoleudsat. 

Min anbefaling er at få en udredning. En diagnose/ beskrivelse ag vanskelighederne åbner døre til støtte og specialtilbud. Og det tager tid!

Det er massere af fb grupper for forældre til børn med Afhd/ autisme osv. dem kan du jo melde dig ind i og se du kan genkende nogle problematikker. 

Min søn slog ud på sanseintegrationstest og har aspergers diagnose. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg er selv medlem af en gruppe på Facebook for forældre til børn med særlig sensitive børn...

https://www.facebook.com/groups/170750166343689/

Det er alle 3 drenge og farmand herhjemme så det er rart at have et forum hvor man ikke føler man er alene i det...

og ellers ville jeg foreslå at snakke med sundhedsplejersken/familiehuset om de ikke har et netværk I kan blive en del af så møder andre der står med lignende situationer...

Anmeld Citér

2. januar 2023

B&J

Vi har en dejlig dreng med autisme han er 12

Han er først blevet udret her i år og skal nu igennem psykiatrien for at få papir på det.

Hold da op en kamp vi har har haft med den sidste nye dansk lære. 

Fordi det der slog mest ud i det var han ikke har så mange venne men ligger vægt på det er bedste ven hvis han skal have en og det kunne hun virkelige ikke forstå

Jeg vil råde jer der til at få jeres barn udret så hurtigt som muligt. Så det kan give mere ro og i ved hvad værktøjer i kan bruge og skolen med når i kommer der til

Anmeld Citér

2. januar 2023

Anonym

Der findes nogle tilbud og undervisning i kommunerne. Ikke et netværk men familievejledning så i er bedre klædt på til at hjælpe jeres barn og fungere som familie. 

Anmeld Citér

2. januar 2023

Mitguld

Først vil jeg give dig en stor krammer, ved hvor hårdt det erhar en dreng på snart 4 år med særlige behov, venter på der bliver uarbejdet en ppv, han er blevet tilset af ergoterapeut, slår også ud på sanseintegration, og går hos en talepædagog, desværre er PPR psykologen af den opfattelse, at børn har ikke noget at bruge en diagnose til, før de fylder 18 år

Du er velkommen til at skrive hvis det er, jeg er ikke Facebook bruger, men har ledt efter et netværk med de problematikker.

Anmeld Citér

2. januar 2023

Igen

Profilbillede for Igen

Der er en gruppe på fb der hedder “mit barn har måske adhd/autisme hvad nu?” Der er forældre med samme udfordinger og tanker

Anmeld Citér

2. januar 2023

Igen

Profilbillede for Igen
Mitguld skriver:

Først vil jeg give dig en stor krammer, ved hvor hårdt det erhar en dreng på snart 4 år med særlige behov, venter på der bliver uarbejdet en ppv, han er blevet tilset af ergoterapeut, slår også ud på sanseintegration, og går hos en talepædagog, desværre er PPR psykologen af den opfattelse, at børn har ikke noget at bruge en diagnose til, før de fylder 18 år

Du er velkommen til at skrive hvis det er, jeg er ikke Facebook bruger, men har ledt efter et netværk med de problematikker.

Jeg har flere børn med handicap, og indgående kendskab til praksis og lovgivning herom. Hvis du mangler vejledning, er du velkommen til at skrive

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.