Ved i hvad det kan være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg er en bekymret mor, som bare gerne vil vide hvad min dreng fejler, da lægernes svar er; nok noget virus noget

For ca 1 måned siden lå min dreng på 3 år nogle dage med feber og dårlig mave med opkast.

1 uge efter blev han helt rød i håndfladerne, i hele bleområdet og under fødderne, var til læge med ham, hun mente måske det var hånd fod mundsyge, vi måtte se om blæerne kom, de kom så aldrig, og han kom i børnehave igen.

Nogle dage før juleaften, bemærker jeg at huden skaller af i både små og store stykker, under hans fødder, og det begynder på hænderne også.

Lægen kan ikke sige præcist hvad det, og hun vil ikke henvise til en hudlæge, så jeg googler for at se om jeg kan finde svar, falder over kawasaki syndrom, men det mener lægen ikke, trods tidslinjen nogenlunde passer og udslættet, men han skal have haft feber i 5 dage.

Det starter lidt som en lille hvid vabel (uden væske), feks som man har været i bad for længe, og så bliver de større og større, og der går hul på dem.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2022

Anonym

Tænker en kombi af mund, fod og håndsyge og noget andet. Mit barn får ofte flere ting efter hinanden. Eller samtidigt. Det med huden lyder unægteligt som mund, hånd og fodsyge. 

ved Kawasaki ville dit barn få det væsentligt dårligere. 

Anmeld Citér

30. december 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

2-4 uger efter hånd, fod og mundsyge vil hjden skalle af under fødderne og på hænderne. 

Anmeld Citér

31. december 2022

Anonym

Min søn har haft Kawasaki og det synes jeg ikke det ligner. Og havde det været det, vil feberen ikke have forsvundet af sig selv. Udslættet vil typisk komme sammen med feberen, ikke en uge efter. 

Min søn blev ved med at få det værre og værre indtil vi fik diagnosen, og han fik den rigtige behandling.Så jeg tror ikke du skal være nervøs for det er kawasaki .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.