Graviditetstestkvalme, gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
6 svar
8 synes godt om
27. december 2022

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Jeg er kommet ind i 6. Uge og med den er gravidtetskvalmen.. Jeg har kun haft den latent i 3 dage og nu er jeg begyndt at kaste op. Har så svært ved at overskue denne fase da det føles hårdt med 2 mdr på den måde - har i gode råd til at lindre den? 

Agurker og gulerødder hjælper ikke, alt smager for intenst.. Og frugt med syre er no go. Prøver med havregryn med mælk, men kæmper med at få det ned. Åh, jeg hader bare den kvalme  

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2022

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Jeg kastede op og havde kvalme til jeg fødte.. Det eneste der virkede var sunlolly is..

Anmeld Citér

27. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er kommet ind i 6. Uge og med den er gravidtetskvalmen.. Jeg har kun haft den latent i 3 dage og nu er jeg begyndt at kaste op. Har så svært ved at overskue denne fase da det føles hårdt med 2 mdr på den måde - har i gode råd til at lindre den? 

Agurker og gulerødder hjælper ikke, alt smager for intenst.. Og frugt med syre er no go. Prøver med havregryn med mælk, men kæmper med at få det ned. Åh, jeg hader bare den kvalme  

På forhånd tak. 

mandler eller stærk lakrids har hjulpet mig meget..

jeg fik også noget der hedder Balancid Novum som er magnesiumtabletter der dulmer mavesyren uden at være skadeligt på nogen måde.. dem åd jeg til sidst  nok en 10 styk om dagen for at kunne holde det ud... men det hjalp næsten med det samme og holdte nok en 3-4 timer mindst...

Anmeld Citér

27. december 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nogle siger kiks, andre mandler, nogle siger hyppige små bidder af mad, andre siger frosne ting. 
hos mig virkede det kun at bruge akupressur, altså trykke/massere punkterne over håndleddene. Men det stoppede med at virke lige så snart jeg stoppede. 
det var de længste 12 uger. Det startede da jeg var 3+4 og stoppede først i 15. Uge. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Sodavandsis og saltlakrids og ingen mælkeprodukter hjalp her

Anmeld Citér

27. december 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

mandler eller stærk lakrids har hjulpet mig meget..

jeg fik også noget der hedder Balancid Novum som er magnesiumtabletter der dulmer mavesyren uden at være skadeligt på nogen måde.. dem åd jeg til sidst  nok en 10 styk om dagen for at kunne holde det ud... men det hjalp næsten med det samme og holdte nok en 3-4 timer mindst...

Når du siger at det dulmer mavesyren, hjalp det så på at give mindre kvalme? Eller vare det bare mindre ubehageligt at kaste op?

Anmeld Citér

28. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Når du siger at det dulmer mavesyren, hjalp det så på at give mindre kvalme? Eller vare det bare mindre ubehageligt at kaste op?

det fjerner kvalmen og mavesyre opstød..

jeg kastede ikke op pga graviditeten pga dem..

men fik en madforgiftning som ja tømte systemet ;)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.