Mon baby er gået til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg er 8+2 henne nu og har de seneste 4 uger haft  kvalme og ingen appetit. Pludselig for 2 dage siden stoppede kvalmen, og jeg er derfor rigtig bange for at baby er gået til. Så ellers hjerteblink 7+2. 

Kvalmen stoppede samtidig med jeg blev ramt af en voldsom forkølelse hvor jeg også hoster meget og har hovedpine, ved ikke om der er en sammenhæng der? 

Nogen der har prøvet noget lignende og hvad endte det med? 

I alle mine andre graviditeter har kvalmen varet til ca 12 uger, så jeg synes det virker underligt hvis den denne gang skulle stoppe så tidligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Det er jo hormonelle svingninger og betingelser der f.eks. Giver kvalme. Det kan være din hormonsammensætning har ændret sig. Når det er sagt, kan du aldrig sammenligne graviditeter. Ingen kan fortælle dig hvad der foregår i maven, det er kun en scanning der kan det. Håber det hele er som det skal være

Anmeld Citér

25. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er 8+2 henne nu og har de seneste 4 uger haft  kvalme og ingen appetit. Pludselig for 2 dage siden stoppede kvalmen, og jeg er derfor rigtig bange for at baby er gået til. Så ellers hjerteblink 7+2. 

Kvalmen stoppede samtidig med jeg blev ramt af en voldsom forkølelse hvor jeg også hoster meget og har hovedpine, ved ikke om der er en sammenhæng der? 

I alle mine andre graviditeter har kvalmen varet til ca 12 uger, så jeg synes det virker underligt hvis den denne gang skulle stoppe så tidligt. 

Symptomer kan komme og gå gennem hele graviditeten. De er ikke tegn på hverken sund eller dårlig graviditet. så hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og lade være at bekymre mig om manglende symptomer og i stedet prise mig lykkelig for at de er væk. Ellers bliver det en lang graviditet

Anmeld Citér

25. december 2022

RB90

Jeg har aldrig haft symptomer. Er nu i uge 18 af min 3. Graviditet. Og kan stadig være i tvivl om der er noget derinde  GlædeR mig til at kunne mærke liv. Jeg ville slå koldt vand i blodet og nyde det

Anmeld Citér

25. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det er forskelligt fra gang til gang og fra person til person. Mange oplever symptomer forsvinder pludseligt netop omkring uge 8-9.

Anmeld Citér

25. december 2022

Anonym trådstarter

Lige testet positiv for corona Er så bange for det har skadet baby, da mine symptomer på graviditet forsvandt da symptomerne på corona startede. 

Anmeld Citér

25. december 2022

KoFy

Anonym skriver:

Lige testet positiv for corona Er så bange for det har skadet baby, da mine symptomer på graviditet forsvandt da symptomerne på corona startede. 

Det ville jeg bestemt ikke være nervøs for.

Mht Corona er der kun påvist en meget lavt øget risiko for fosterdød. Og Corona’en er jo efterhånden muteret til at være markant mildere end tidligere.

Derudover har du allerede set hjerteblink, og så er risikoen for at fosteret går til allerede markant reduceret.

Så det ville jeg ikke bekymre mig om (selvom jeg godt kan forstå, at det kan være svært at lade være).

Hvis du ikke kan slippe frygten, vil jeg anbefale en scanning på en privatklinik. Det koster ikke meget og kan give en lille ekstra tryghed.

Anmeld Citér

25. december 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Det ville jeg bestemt ikke være nervøs for.

Mht Corona er der kun påvist en meget lavt øget risiko for fosterdød. Og Corona’en er jo efterhånden muteret til at være markant mildere end tidligere.

Derudover har du allerede set hjerteblink, og så er risikoen for at fosteret går til allerede markant reduceret.

Så det ville jeg ikke bekymre mig om (selvom jeg godt kan forstå, at det kan være svært at lade være).

Hvis du ikke kan slippe frygten, vil jeg anbefale en scanning på en privatklinik. Det koster ikke meget og kan give en lille ekstra tryghed.

Tusind tak Ja, lyder som en god ide med en scanning når jeg er blevet rask igen, bare for at få ro på. 

Anmeld Citér

25. december 2022

Anonym

Hjerteblink er bare desværre aldrig en garanti for noget. Jeg havde bestilt en tidlig scanning for at få indeni. 

Jeg havde corona i min graviditet og ingen symptomer overhovedet, baby er sund og rask trods corona så det skal du ikke være nervøs for og specielt ikke så tidligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.