Mit barn vil ikke sove…..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.420 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2022

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg har en dejlig søn på 1 år og 3 måneder som  er startet i vuggestuen.

Han får en lur i vuggestuen og kan finde på at tage en lur ved 3 tiden når jeg henter ham igen.

Problemet er at selvom han så kun får 1 lur så kan der snildt gå flere timer før han falder i dyb søvn. Så nr. 2 lur gør ingen forskel….

Klokken er i øjeblikket 23.00 og han sover stadig ikke dybt.

Min mand og jeg har prøvet på skift…. Både med at være meget konsekvent og trøstene. Inter fungere…
Det skal lige siges at jeg ingen problemer har haft førhen og i starten af hans vuggestuetid som han startede på d. 1/12. 

Den her uges tid har han bare IKKE ville sove han bliver helt panisk bare jeg ligger ham ned….

det skal lige siges vi prøver at putte fra kl bliver 18.45….

Vi er selv MEGET trætte når kl rammer 21.00.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Her hjalp en fast rutine og samme tilgang. En ny rutine tager 3 uger at indføre - hold ud!  Det er mega hårdt, men tænker at der sker meget i hans udvikling + alt for meget at bearbejde når han lige er startet i vugger 

Anmeld Citér

24. december 2022

Anonym

Godmorgen - håber at han kom til at sove!

Der er altså også stor forskel på børns søvnbehov! Jeg har en på samme alder der sover mellem 1 og 2 1/2 time til middag, og bliver så puttet kl 19.30, før det er han altså ikke træt, og det ville blive et cirkus at putte ham.

Så måske er jeres bare slet ikke træt, og så bliver sengen hurtigt til et legerum hvor mor og far leger "læg sig ned" leg, og det er jo ret sjovt..

Med vores den store dreng gav det i den alder mest mening at putte han i barnevognen og så flytte ham ved 22-tiden når jeg selv gik i seng.

Der er desværre så stor forskel på børn at der ikke er nogen klare svar �� og ja, så tager nye vaner lang tid.

Jeg hører tit lydbøger så jeg ikke taber tålmodigheden undervejs...

God jul!

Anmeld Citér

24. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Godmorgen - håber at han kom til at sove!

Der er altså også stor forskel på børns søvnbehov! Jeg har en på samme alder der sover mellem 1 og 2 1/2 time til middag, og bliver så puttet kl 19.30, før det er han altså ikke træt, og det ville blive et cirkus at putte ham.

Så måske er jeres bare slet ikke træt, og så bliver sengen hurtigt til et legerum hvor mor og far leger "læg sig ned" leg, og det er jo ret sjovt..

Med vores den store dreng gav det i den alder mest mening at putte han i barnevognen og så flytte ham ved 22-tiden når jeg selv gik i seng.

Der er desværre så stor forskel på børn at der ikke er nogen klare svar �� og ja, så tager nye vaner lang tid.

Jeg hører tit lydbøger så jeg ikke taber tålmodigheden undervejs...

God jul!

Tak for de gode råd…. Det betyder meget.

Haha jeg høre podcast imens, så jeg ikke mister tålmodigheden.

Når jeg også skal putte til middag så er det os et kæmpe problem, men i vuggestuen skal han slet ikke vugges eller noget. 
Han sov først kl 23.00 igår og stod op kl 09.00..

Jeg håber det en fase…..

Anmeld Citér

24. december 2022

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Her hjalp en fast rutine og samme tilgang. En ny rutine tager 3 uger at indføre - hold ud!  Det er mega hårdt, men tænker at der sker meget i hans udvikling + alt for meget at bearbejde når han lige er startet i vugger 

Tak for de gode råd vi holder ud!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.